Isabelle

Underbar helg!

My second au pair year Permalink0
Vilken skön helg jag hade! 

Lördagen började dock med kaos. Jag kommer Upp i tid som vanligt och gör mig redo för att åka in till dc. Som vanligt är jag i bilen 9:30, så jag har exakt en timme på mig att komma in till museumet. Som jsg gjort de andra gångerna. Men det jag inte visste var att det var cherry blossom festival i dc idag.  Fanns inte ens parkering vid metron Jag brukar ta. Så efter mycket kors och tvärs åker jag till köpcentret och parkerar där, nu är klockan 10 men jag känner mig lugn, Metron (tunnelbana) tar ju inte så lång tid. Så Jag hoppar på den, men problemet var att det var trafik på metron. Man kom knappt på och av. Och den stod mer stilla än körde. Så himla glad att jag tog åksjukstabletter innan jag åkte, annars hade vart illa med all konstant stop.. Jag var vid museumet 11:20, nästan en timme försenad. Hatar att vara sen, men läraren satt där och väntade för hon förstod att många skulle vara sena. 

Museumet var verkligen sååå tråkigt. Typ en konst museum. Sånt där människor som Inte är konstintresserade inte förstår sig på. Typ en stor lerklump. Jag förstår verkligen inte. Jag gjorde verkligen inte mitt bästa och är orolig för att jag ska faila. Men jag tror inte dom är så noga ändå. 

Efter jag var klar mötte jsg upp Rebecka! Hon och jag kom hit samtidigt för snart två år sedan! Så otroligt kul att se henne igen. Vi tog varsin drink och bara pratade. Sedan kom lousie in. Vi satt oxh pratade alla tre ett tag innan jag och Louise gick mot Lincoln. Vi ville se de vackra träden. Och oj vad vackert det var. Man vart liksom förtrollad, så otroligt glad att jag kom in och såg det! Även om det var mycket folk, vilket inte gjorde så mycket. vi tog en fika i solen och bara hängde innan vi tog metron tillbaka till mclean. 






















Iced Caramel macchiato! Min absoluta favorit på starbucks! 

Jag åkte och härmade upp Lisen och sedan åkte vi hem till mig, käkade ute i solen och drack öl ett tag innan vi gjorde oss redo för Att gå ut. Och oj vad tråkig utgång. Var bara skumma människor och konstiga barer. Vi gav upp rätt snabbt och åkte hem. 

På söndagen så åkte vi till köpcentret för att äta, sen vart det lite shopping. Jag ville åka in till dc men Lisen kände inte för det så vi låg ute i solen hemma hos mig. Hon skypade mest med sin familj  medan jag låg i solen, blev rätt långtråkigt. Jsg är verkligen ingen solnings människa. Blir så himla uttråkad. Behöver nåt att göra liksom. Kanske lär mig att sola i Florida istället ;D 








Igår var Gudrun hemma med mig för hon hade hosta, och hon blir hemma idag med. Elizabeth oxå för hennes hals gör ont. Jag sov riktigt dåligt inatt plus att jag började 5:45 imorse, så jag känner bara för att sova. 
Hoppas dagen går fort! 
Min lilla sjuka älskling. Så jobbigt när dom är sjuka dom blir så gnälliga.. Inget funkar.. Så ännu värre när två är sjuka. Håller tummarna på att dom är ok imorgon! 
Till top