Julklappar!

Måste ju skryta om alla fina julklappar jag fått i år. Verkligen så fina presenter. Jag hade verkligen inte förväntat mig NÅT. Så glädjen var liksom lite extra stor =)

2 kalle anka böcker! Tänk att familjen samlar på sig information när man gnäller på söndagarna .. Fick den ena av mor och Roger och andra av Far och Karina. Jag har alltid vart en kalle anka unge =)
En mysig filt från pappa och Karina!
Tidningar!! Oh vad jag saknat det svenska skvallret..

En fin almenacka av mormor och morfar som även innehöll pengar!
Älskar designen på den. Kommer bli perfekt till vårens planeringar =)
Smink som jag köpte själv men som var från mormor och morfars peng! Äntligen har jag bra smink igen =)
och även tvål för ansiktet från mammas peng (som låg i kalle anka boken) Kan säga att mitt ansikte har gått under sen jag kom hit.. Verkligen så mycket utlsag. så nu hoppas vi på att det är slut på det =)

En Kindle fire HD av min värdfamilj!! =D snacka om att jag blev överlycklig! Vilket present! =)

Och så två presenter till mig själv. Båda från GAP. Gäller att passa på att skämma bort sig =)

Av pappa och karina fick jag också ett present kort på att köpa en jacka. Och jag har länge velat ha en regn/vind jacka. En svart enkel. Så då bestämde jag mig för att få en sån av dom. Tog två dagar innan vi hittade den perfekta! =)

Sen fick jag godis av farmor och annat smått och gott.

De två bästa julklapparna var ju lätt resan till Universal Studios med mamma och Roger och pappa och Karinas besök!

Tack så mycket allihoppa! verkligen så fina julklappar och jag kunde inte vart en gladare tjej. (jo om jag hade träffat alla er förståss!)

Gott Nytt år!

Jag vet att ni väntar spänt på nästa del av min årsresume och andra delen på paps och karinas besök.. Men det kommer =) Det är inte riktigt något jag vill lägga mina sista timmar av detta år på.

Men tänkte slänga in lite tankar om året som gått och även nyårslöften..

Året har verkligen vart ett av de bästa i mitt liv, om inte det bästa. Allt jag sett och upplevt är helt otroligt. För ett år sen visste jag att jag hade Amerika framför mig, men inte allt som jag gjort. Det har verkligen vart ett toppen år. Visserligen är det svårt att vara Au pair i vissa stunder. Men jag ångrar det inte för 1 sekund. Förstå vad häftigt när jag är hemma, då kan jag säga "jag har bott i USA" och även kunna säga att jag pratar flytande engelska utan att vara rädd att jag gör bort mig. och desutom alla vänner jag fått över hela världen. Att åka till Frankrike, Mexico, Colombia, Polen, Finland, Tyskland, och America såklart , osv, kommer inte vara nåt problem för mig i framtiden.

Bästa av 2013: Flytten till Amerika, New York city, min värdfamilj, mina au pair vänner, B, besök från Sverige, Avskedsmiddag och mycket mer.

Värsta av 2013: Flytten till Amerika (Jag saknar alla så) Emmas bortgång, Besök från Sverige (jobbigaste jag vart med om att säga hejdå igen) att få säga hejdå till Au pairer nästan varje månad.

Nyårslöften från 2013: Det kommer jag faktist inte ihåg. Jag tror det var att jag skulle njuta av varje stund jag var i Amerika. och so far tycker jag jag klarat det.

Nyårslöften 2014: Jag har några mål jag vill uppleva 2014, så det får bli mina löften:

Flytta till Californien, besöka Sverige, hoppa fallskärm och återigen, njuta till fulla av livet och inte ta nåt för givet. Jag måste lära mig att leva från dag till dag!

Imorgon är det som sagt nyår, och jag ska alltså jobba. Mina värdföräldrar ska iväg på middag så jag har barnen. Funderar på att gå till bryggan här på ön där det kommer vara en lite gettogheter. Så vi får se.

Men nästa år hoppas jag på att få uppleva 12 slaget på annat vis. Kanske i Las Vegas ? =) återstår att se! Nu tackar jag 2013 för ett otroligt , händelserikt år och blickar fram mot ett ljust 2014!

Jag på Nyårsafton förra året då jag först firade med familjen och sedan med massor av vänner. En riktigt lyckad kväll..

Bild tagen dagen efter nyårsafton då jag inte tyckte det var lika kul att fira hela natten =)

Pappas & Karinas besök + julen Del 1

Hallå!
Nu har jag äntligen lite tid över. Har verkligen vart en full vecka. Plus att när paps och Karina har vart här har jag inte haft nån lust att sätta mig framför datorn! =)

Julen har vart bra! Jag har självklart saknat alla där hemma. Speciellt min storebror som jag inte sett på 8 månader. Det årliga julstryket vart jag ju utan haha. Jag saknade såklart alla andra oxå. Men nästan allra mest all svensk julmat. Maten här är god, men verkligen noll julkänsla från mitt håll eftersom i Sverige äter man helt annorlunda.

Hur som helst, ska skriva ner lite hur det vart de senaste dagarna och även MASSOR av bilder. Tror allt det får bli några delar här med =)

Måndag: Jag var bra trött när klockan ringde vid halv 7. Det blev dock bättre när jag satte mig i bilen. Skulle äntligen få se Pappa och Karina igen! På hotellet väntade jag i cirka 3 min innan pappa kom ut från sitt hotellrum, som vart chokad att se mig. De förväntade nog att jag skulle ringa dom när jag var där. Det blev ett känslosamt möte med mycket kramar från både pappa och Karina. Vi pratade lite grann innan vi tog en snabb kaffe på deras hotell, vilket inte var den bästa frukosten. Så vi drog till IHOP och åt de godaste omeletterna som finns! Bara smälter i munnen!

Efter det åkte vi och hämtade deras hyrbil och sedan åkte vi till Bluffton för att hämta barnen. Det var både skönt och kul att se att barnen kom lika bra överens med pappa och karina som dom gjorde med mamma & Roger =)  Vi åkte och åt lite lunch med dom och sedan kollade vi in några affärer i Bluffton, åt glass och hade det kul med varandra. Väl hemma så lekte vi med barnen tills deras föräldrar kom hem. Då åkte jag pappa och Karina till Beufort för att äta middag på min hmoms favorit restaurang. Och vad gott det var! Det var ett skaldjurs ställe, så vi beställde in tapas. Så vi började med ostron som vi delade på, sedan baconlindade räkor och vitlöksräkor och sedan färska räkor. Jag och Karina delade på en flaska Rosé och till efterätt tog vi varsin Irish Coffee. Verkligen en perfekt första dag! =)
Dock vart det dåligt med bilder här.. Vi var nog för upptagna med varandra.

Tisdag: JULAFTON! Vaknade upp hyfsat tidigt och åt lite frukost. Sedan hade vi barnen för oss sjävla ett tag, så vi lekte lite med dom och åt lunch. Vid 2 tiden började vi göra oss ordning för att följa med familjen till kyrkan. Vi var i kyrkan cirka en timme innan cermonin började men det var nog klokt, eftersom det var bra fullt minuterna innan start. Det var faktist kul att besöka kyrkan igen, var med familjen i början av mitt år här. Och nu fick även paps och karina uppleva en annan religion =)

Efter det åkte vi hem för att äta lite lassagne och ha det trevligt. Vart ändå tidigt i säng, för dagen efter, då var det dags för julen här =)

Del två kommer senare, dags för mig att sminka mig och röra mig mot Sav =)