Isabelle

Hemlängtan!

My second au pair year Permalink0
Nu är det 100 % att lägenheten är min hemma i Sverige!! Tror inte nu inser hur otroligt skönt detta är!! Jag har ett eget hem! 

Mina första planer var som sagt att bo med mamma i Storå. Jag älskar Storå, men jag vill aldrig bo där igen. Jag nöjer mig att besöka. Hur som helst, mamma är helt fantastisk som skulle låtit mig komma hem till dom. Men jag skulle få betala hyra. Vilket jag anser är helt rätt. Om hon hade sagt "ja kom hem Isabelle. Gör vad du vill hur länge som helst" finns det ju en risk att man faller för latheten. Så med hyra hade jag aktivt sökt arbete. Delvis för jag skulle aldrig vilja bo gratis hos någon och delvis att jag blir uttråkad fort. 

Hur som helst. För en månad sedan berättade brorsan att Lina i stort sett bodde hos honom, då var jag snabb som fan och frågade om lägenheten.. En månad senare och den är min! 

Lättnaden är enorm. Jag har ett hem! Jag längtar så tills jag kan piffa upp den och göra vad jag vill. Typ gå upp kl på natten för att göra pizza. eller springa runt naken. Eller ha tvn på samtidig som jag duschar. Listan görs lång. Men det jag längtar allra mest till är när jag kan bjuda in världens bästa vänner att komma över! Linn , Emma och Jah kommer garanterat hänga där i sommar! Åh jag ser fram emot allt! Ibland vill jag nästan hoppa resemånaden. Men nu vänner, nu är det så jävla snart tills kag är med er igen!!



Till top