Isabelle

Friday night!

My second au pair year Permalink0
Igår var jag ledig mellan 9 och halv 4. Så jag åkte upp till min vän och låg vid poolen hela tiden. Jag jobbade sen några timmar och då hade jag en playdate vid en park med en annan au pair. Så det var inte en allt för jobbig torsdag.
 

Idag så hade Brody en väldans off dag. Började redan imorse då han tvärvägra att äta mat. Vi förstod att det var nåt , men han verkade må som vanligt förutom matlusten. Han åkte till skolan som vanligt och jag mötte upp honom och hans mamma i en park när han slutade. När Jenny sen gick så började Brody gårta hysteriskt. Han satt i mitt knä o nästan 20 min och bara grät. Efter ett tag lugnade han sig och lekte med de andra. I bilen hem sedan tvär däcka han. och väl inne i huset så vägrade han göra annat än att bara sitta. Nu förstod jag att det var nåt. Jag kände på honom och han var kockhet. Jag tog tempen som visade 104 grader. alltså typ 40. Fick en chock och tog kalla handukar som jag kylde ner honom med i väntan på Jenny. Hon kom hem cirka 10 min senare och gav honom medicin. Tack och lov gick febern ner. Men jag har aldrig vart så orolig förut.. Usch vad det är hemskt att se dom man tycker om ha ont. 
 
Jag var även förbi emma och färgade hennes hår innan jag började på jobba vid 1. 
 
Och denna bok dödade mig. Den hette "how to marry a finnish girl" ("hur man gifter sig med en finsk tjej") Den var så rolig att jag satt och läste den mestadels hemma hos emma! 
 
Efter det så var jag ledig för kvällen. Emma kom och hämtade upp mig och vi åkte till gymmet. Jag fick godis av Jon och fick sån enorm socker kick. Jag som alltid är ett energi knippa blir helt galen med socker (eller kaffe och redbull) i mig. Vi lekte mest. Var helt ofokuserad på träning. 
 
På tal om träning, Jag går fortfarande varje dag , minst 5 dagar i veckan (visa dagar jobbar jag så att jag inte kan ) Men för några veckor sedan pushade jag mig till max när jag sprang, lite för mycket. Slutade med ett trasigt knä. Is och vila har det vart och jag har fokuserat på armarna. Efter nån vecka så började knät göra ont mindre. men då började andra knät göra ont . Eftersom jag stöd mer på det. Nu börjar båda knäna ÄNTLIGEN bli bättre. Jag håller på att bli galen på att inte träna ben alltså. Armar är bra oxå, men otroligt tråkigt i längden. Jag vet oxå att jag måste vila lite mer innan jag kan börja springa och träna benen mer. 
 
Hur som helst, Efter gymmet så gjorde jag och emma oss i ordning för att ha en middag tillsammans. Vi åtke till ett ställe där de både hade musslor och stek. Eftersom jag ville ha musslor, och hon ville ha en stek.
Det var helt okej, men publik i Savannah är fortfarande mitt favorit ställe när det gäller musslor. 
 
 
 
Efter det stannade vi och åt Froyo och yolo och nu är jag hemma. hel dag jobb imorgon så ska snart hoppa i säng =)
 
 
Till top