Isabelle

San Francisco Zoo!

My second au pair year Permalink0
Fyy vad jag var trött imorse. Brody ville upp vid halv 8 så jag gjorde ordning frukost till oss och sedan tog han och jag en rätt lång promenad med Takoda. Lekte lite i huset och när Jenny kom hem så åkte vi alla 3 till San Francisco Zoo. Var egentligen ledig men ville så gärna dit. Gillar verkligen zoo:n. Fast jag blev besviken på detta, de flesta djuren var själva eller hade sånt liten inhägnad.. En tiger gick till och med och skrek för sig själv. 
 
Jag gillar verkligen att gå på zoo:n och se alla djuren. Men jag tycker man ska göra Zoo:et mer anpassad efter djuret istället för människans nöje. Typ att bygga stora jäkla ställen för dom. Så att man som människa kanske har otur att inte se nåt djur. Men det är väl därför vi har Zoo? för att djuren ska få en bättre framtid? Det här stället gav mig intrycket på att djuren skulle ha en bättre framtid i sitt ursprungliga hem..
 
Giraffer
Gorilla!
Gorilla med bebis!
Den lilla var sååå söt
 
aaapooor
stackars tiger.. hen var helt deprimerad :/
 
Flodhäst! faaan vad stora dom är!
myrslock!
 
Pingviner!
 
Norshärning.. 
 
Isbjörn utan is :( (eller vatten att simma i....)
 
ledsen björn. 
 
trötta björnar..
 
pumbaaaa
 
Kängeru
 
 
Dog av dessa , såå söta!
 
zup ? 
 
 
 
Till top