Isabelle

Birthday weekend!

My second au pair year Permalink0
I fredags så gick jag upp tidigt med Brody. Jag gjorde frukost åt honom och sedan åkte han iväg till skolan. Jag drog till gymmet och gjorde lite annat smått och gott innan jag hämtade honom sedan till 11. När han sov tog jag det lugnt resten av kvällen. Kände inte för att gå ut vid 11 eftersom det blev så sent.
 
På lördagen sedan drog jag mig länge i sängen. Skypade med mamma och sedan med pappa och karina. Åkte och gymmade i cirka 1½ timma och sedan kollade jag om jag kunde inte nå fint att köpa. Men hittade verkligen ingenting. Vid 6 tiden hämtade Tanja upp mig och vi åkte till affären för att köpa sushi och lite vin. Vi åkte hem till henne och fixade oss och åt och drack vin .
 
 
Vid 9 tiden överaskade hon , Leo och Jon mig genom att dom planerat beer pong och grejer! Jag blev genast så mycket gladare eftersom först ville ingen riktigt gå ut och grejer. Så var rätt nere en stund. Vilket ändrades direkt! 
Vi spelade några omgångar innan vi drog vidare ut. Jag vart grymt besviken på DJ:n som var på stället för låtarna SÖG. Annars var kvällen ruskigt kul och jag tror inte jag somnade förens vid 5 hemma hos Jon där Tanja också sov kvar. 
 
 
 
Vid 9 vaknade vi och Tanja ville in till stan. Jag var helt död och ville sova mer så hon stack medans jag och Jon kollade på film, hängde vid poolen och käkade pizza. Perfekt bakfylledag!
 
 
 
Igår var det som sagt min födelsedag! jag gick upp med brody på morgonen och började med hans frukost. Jenny kom upp rätt tidigt efter så jag tog Takoda på en promenad till affären. 
När jag kom hem så fick jag en sånt fint kort av Brody och även lite presenter! Jag fick manikyr och pedikyr på ett ställe och ett jätte fint halsband som Jenny gjort. 
 
 
 
När dom åkte så sov jag lite till. Låg verkligen back med sömnen. Men då ringde mamma mig, så jag skypade lite med henne innan jag åkte till gymmet ett tag. Kom hem och skypade med pappa och karina pch sedan med Hampus och Tess. Jag fick även ett paket på posten! Blev så lycklig! Svenskt godis och svenska tidningar. Älskart! Tack mamma, Roger och Mormor & Morfar!!! <3
 
 
Vid halv 5 tiden hämtade jag Brody på hans fritids och vi åkte hem och spelade lite fotboll. Jag fixade i ordning mig och vi åkte på middag på en restaurang med Jennys mamma och bror. Jag åt så mycket att jag höll på spricka . Och jag fick även en födelsedags kaka där! Jag kunde knappt gå efteråt. 
 
 
 
 
När jag kom hem så tog jag bilen och träffade Emma och hennes finska familj. Tanja var oxå där . Hängde med dom ett tag innan jag åkte hem och sov. En riktigt bra födelsedag med lite av allt! =) Och emma hade köpt en svampbob tröja till mig :') gissa om jag blev glad! haha
 
Idag fick jag äntligen en sovmorgon där jag kunde sova ut. Vaknade och kände mig alldels utvilad. Tog en vilodag från gymmet oxå, vilket jag känner i kroppen nu. Jenny och hennes mamma och bror åkte iväg på en konsert tidigare idag Så jag har haft Brody halva dagen. Vi gick över och lekte med grannarna innan jag började med middag. Då kom dom sedan över och grabbarna åt middag tillsammans. Vid halv 8 var Brody i säng och jag hamnade här!
 
Till top