Isabelle

Önskelista!

my au pair year Permalink0
Nu är klockan ungefär 6 här och jag känner mig fortfarande hängig. men gud så skönt med en dag framför serier. verkligen så välbehövligt. har dock inte sagt hej till familjen än idag. så ska snart samla kraft och gå in i huset. 
 
Har även hunnit prata med min styvmor i skype. Kändes så bra att få prata med henne igen efter cirka 5 månader. Har bara skypat med pappa, och då får inte hon mycket att säga när han vill prata haha. 
När jag var mindre som sagt så bodde jag i stort sett ihop med min styvmamma ett tag. Då jag valde att inte åka buss till skolan utan istället kunna gå. Hon har alltid vart ett stort stöd för mig och hon är lika självklar i mitt liv som min mamma och pappa är. 
Så det var skönt att få lite egen stund med henne igen.
Och dessutom blev jag så taggad på att planera inför deras vecka här. och dom kommer som sagt över Jul! ni anar inte hur glad jag är för det!! :) 
 
Det jag ville komma med det här inlägget var att jag påbörjat en önskelista .. så om någon vill skicka det vore det guld! haha!
 
Tuggummi.. jag vill ha massor av tuggummi eftersom det verkar inte existera goda tuggummin här som behåller smaken!! föresten är det ett ganska roligt ord.. tuggummi.. Tugg-ummi. Tugg-um-mi, tug-gummi.
sitter på riktigt och säger det högt. det låter kul.
 
 
Kalle anka tidning! delvis för jag saknar svenska och delvis att det är den bästa sovläsning (&toa läsning) som finns!! 
och Economista. för att jag tror den boken skulle passa mig yber bra eftersom jag SUGER (milt sagt!) på att spara och allt inom ekonomin.  ironiskt dock att köpa en bok som handlar om att spara pengar.. ?
 
Just nu är det de enda jag önskar mig från Sverige. Godis vill jag inte ha på bra länge.. haha. nu är jag typ trött på godis. och har skaffat godisförbud ett tag framöver.. vilket inte kommer bli svårt för godiset här är inte gott. så inge mer godis =)
 
 
Det här blir nog mitt sista inlägg idag. tycker jag vart väldigt aktiv med bloggen idag. så det är oxå en annan anledning till att inte ha dåligt samvete för att jag bara vart hela dagen! 
 
Peace!
 
 
 
Till top