Isabelle

Washington DC del 3

my au pair year Permalink0
 
Random pic.
vårt glamorösa rum! haha, delade det med två asiater vid ett tillfälle och en engelsman!
 
middag med Viivi! Helt seriöst det ÄKLIGASTE jag ätit! Den restaurangen har typ förstört kina mat för mig.. Saknar kina garden! enda som gäller!
mer bilder på vårt hostel!
en kyrka mitt i stan! praktist!
lite mer bilder från här och var i staden!
självaste huset där man bestämmer allt! haha, helt glömt bort vad det kallades nu. skämsissa!
 
 Memorial something. Rätt häftigt att se faktist, ännu en grej avprcikad! :)
 
Så efter Madame Tou så chillade vi lite på vårt rum innan vi bestämde oss för att ta tunnelbanan till ett köpcenter, Men jag skojar inte att vi inte passade in där. Allt var svinigt dyrt. så jag gissar på att det var ett rikemans köpcenter. Men jag gick snällt runt med de andra. 
 
Efter det ville Steph stanna längre så jag och Viivi åkte till stan för att äta middag. vi bestämde oss för en kina restaurang, som var det äckligaste jag nånsin ätit. Jag som brukar vara för feg för att skicka tillbaka maten gjorde det tillochmed. Jag tror helt ärligt de gör rent kastruller osv ens.
 
Efter det stannade jag vid en spritbutik för att köpa lite alkohol. Blev en stor flarra som var billigare än de små! haha, helt sjukt! tror mer än halva är kvar på vårt rum. Så jag och viivi bestämde oss för att gå ut! Vi var bra trötta alla tre, så Steph stannade. Men vi ville ta tillfället och se! speciellt när de har klubbar för 18+ i DC. Kvällen var riktigt bra. Även om de hade stenöga på viivi så hade vi båda väldigt roligt och vi blev bra runda under fötterna. Promenaden hem blev braaa lång. tror vi gick en jädra omväg! haha
 
På lördagen vaknade jag vid 10 tiden och hoppade in i duschen. Steph hade redan dragit så jag och Viivi drog ut för oss själva. det var mycket gnäll på oss vill jag säga, att åka till en stad där man ska gå mycket så ska man INTE ha converce.. Viivi hade skavsår och jag hade så trötta fötter att de gjorde ont. 
Men vi såg allt vi ville se och var nöjda! =) kvällen slutade med bio (måste slänga upp ett filmtips på den) och middag på Vapiano. jag hade dock så jädra ont i magen, så det blev inte mycket mat för mig. Tillbaka på hostlet sen så var det gamenight. vi satte oss och spela monopol med några tyskar. För roliga, de blev helt galna när de kunde köpa hus osv! haha, jag som blir helt galen av detta spel, nöjde mig med att vara bankman, rådgivare och mäklare! haha
Spelade lite uno sen med resten av gästerna som var lite var från. otroligt kul att träffa flera länder och bara prata och ha det bra! perfekt avslut!
 
På söndagen gick vi upp vid 9 tiden för att duscha och fixa innan vi skulle checka ut vid 11. Efter det tog vi en lång promenad ner till vattnet och gick efter där och såg många memorial. jag har bilder på det med, men de kommer i del 4! vi åt snabb middag vid BK och chillade sedan vid hostlet igen innan vi far mot flygplatsen. Hemma i Sav sen fick jag skjutsa hem Viivi och sedan hem, så var hemma vid 1. var såååå trött! 
 
Där har ni självaste berättelsen från helgen i DC =) minuset var ju regnet och att allt var nedstängt. men jag såg allt jag ville se=) Nu ska jag packa för om några timmar far vi mot Atlanta! :D kameran är självklart med! så vi får se hur många delar det blir ;) 
Till top