Isabelle

Pappas & Karinas besök + julen Del 1

my au pair year Permalink0
Hallå! 
Nu har jag äntligen lite tid över. Har verkligen vart en full vecka. Plus att när paps och Karina har vart här har jag inte haft nån lust att sätta mig framför datorn! =)
 
Julen har vart bra! Jag har självklart saknat alla där hemma. Speciellt min storebror som jag inte sett på 8 månader. Det årliga julstryket vart jag ju utan haha. Jag saknade såklart alla andra oxå. Men nästan allra mest all svensk julmat. Maten här är god, men verkligen noll julkänsla från mitt håll eftersom i Sverige äter man helt annorlunda. 
 
Hur som helst, ska skriva ner lite hur det vart de senaste dagarna och även MASSOR av bilder. Tror allt det får bli några delar här med =)
 
Måndag: Jag var bra trött när klockan ringde vid halv 7. Det blev dock bättre när jag satte mig i bilen. Skulle äntligen få se Pappa och Karina igen! På hotellet väntade jag i cirka 3 min innan pappa kom ut från sitt hotellrum, som vart chokad att se mig. De förväntade nog att jag skulle ringa dom när jag var där. Det blev ett känslosamt möte med mycket kramar från både pappa och Karina. Vi pratade lite grann innan vi tog en snabb kaffe på deras hotell, vilket inte var den bästa frukosten. Så vi drog till IHOP och åt de godaste omeletterna som finns! Bara smälter i munnen! 
 
Efter det åkte vi och hämtade deras hyrbil och sedan åkte vi till Bluffton för att hämta barnen. Det var både skönt och kul att se att barnen kom lika bra överens med pappa och karina som dom gjorde med mamma & Roger =)  Vi åkte och åt lite lunch med dom och sedan kollade vi in några affärer i Bluffton, åt glass och hade det kul med varandra. Väl hemma så lekte vi med barnen tills deras föräldrar kom hem. Då åkte jag pappa och Karina till Beufort för att äta middag på min hmoms favorit restaurang. Och vad gott det var! Det var ett skaldjurs ställe, så vi beställde in tapas. Så vi började med ostron som vi delade på, sedan baconlindade räkor och vitlöksräkor och sedan färska räkor. Jag och Karina delade på en flaska Rosé och till efterätt tog vi varsin Irish Coffee. Verkligen en perfekt första dag! =)
Dock vart det dåligt med bilder här.. Vi var nog för upptagna med varandra. 
 
 
Tisdag: JULAFTON! Vaknade upp hyfsat tidigt och åt lite frukost. Sedan hade vi barnen för oss sjävla ett tag, så vi lekte lite med dom och åt lunch. Vid 2 tiden började vi göra oss ordning för att följa med familjen till kyrkan. Vi var i kyrkan cirka en timme innan cermonin började men det var nog klokt, eftersom det var bra fullt minuterna innan start. Det var faktist kul att besöka kyrkan igen, var med familjen i början av mitt år här. Och nu fick även paps och karina uppleva en annan religion =)
 
Efter det åkte vi hem för att äta lite lassagne och ha det trevligt. Vart ändå tidigt i säng, för dagen efter, då var det dags för julen här =)
 
 
Del två kommer senare, dags för mig att sminka mig och röra mig mot Sav =)
 
Till top