Isabelle

December =)

my au pair year Permalink0
Herre gosh vad jag var trött imorse. Det var alltså dags för en ny skol dag. Inte det roligaste men snart , snart är jag klar. Har förhoppningsvis ett test imorgon. Sen är det bara onsdag kvar =)
 
Men som sagt, Nu har vi kommit in i December månaden! =) Alltid min favorit. Känns redan skumt att inte vara hemma och fira advent osv. Men som tur är kommer ju pappa och Karina hit och firar med mig! =) 
Idag har vi även fått upp lite julpynt i huset. Glömde ta bild på det, så det kommer bild på det senare.
 
Idag har det oxå vart en sån där dag då jag tror Jessica vart lite små sur. Hon har stampat i backen och sagt "Du gör mig såååå arg" när jag sagt åt henne att göra nå. Men sen när vi satt i bilen på väg hem från hennes träning så pratade vi om allt möjligt igen och hon var sitt vanliga underbara jag! Hon berättade för mig att jag är nog den sötaste av alla au pairer hon haft! haha, sötunge. Och även att alla Svennar är så fina. Tänk vad stolt man blir av att vara svensk då! haha. Jag berättade även för henne att jag skulle jobba för en annan familj nästa år. Jag som vart så orolig för det hela tiden var det i onödan. Hon sa först "kan du inte vara en au pair i ridgeland då?" alltså i samma stad. Förklarade för henne sen att om jag skulle stanna i södern så hade jag ju stannat med dom. Och att jag vill till Californien. Och hon vart varken arg eller ledsen, mer glad för mig! Tänk att hon är så förstårlig den där tjejen. 
 
Annars så var jag på Au pair möte igår med tjejerna. Vi var på savannah teatern och kollade på en julshow och sedan åt vi middag på panera bread (världens godaste soppa!!)  Showen var hur bra som helst och jag skrattade så jag nästan kissade på mig. Verkligen hur bra som helst. Så bra att jag och tjejerna funderar på att gå på deras nästa show, som är les mesirables! we'll see =)
 
En bild från showen!
 
Såg att jag missade att uppdatera från i Lördags oxå. troddde jag bara missade gårdagen. Så det kan bli va.. haha! På lördagen hängde vi vid Chris släkt och kollade på football. Såg den coolaste toutdownen jag någonsin sett i hela mitt liv. Ni kan se det här nedan! Nu tror jag dock inte att de som inte förstår football förstår nå.. Men kan säga att INGEN av de jag pratat med , har sett nåt liknande. 
 
 
 
 
Han sprang genom hela fältet!!! Snacka om perfekt slut. Sedan hoppade alla från publiken ner och firade och grejer. Hade gärnat velat se den matchen live alltså. 
 
Efter det åkte jag och ungarna för att kolla på en film,Polar expressen. Första gång jag såg den faktist men den var väldigt bra. Det var dock väldigt kallt för det var typ en uthomhus bio. Men jag hade filtar jag mös in mig med . Efter det vart det bara en lugn kväll med tidig i säng. Vi var i bilen redan vid 10 på söndagen. 
 
Bion med ungarna!
 
Nu ska jag hoppa i säng oxå och sova. Är bra trött och jag har skola imorgon med.. Gud vad jag längtar efter att sooooovaaa!! 
 
Godnatt!
Till top