Isabelle

Hej mina fina!

minnen Permalink0
nu har jag inte riktigt varken haft tid eller lust att skriva. Men tar saken i händerna och gör det. ska försöka mig på en tillbaka-blick på 2012 sen när jag har tid och lust. risk att det blir nästa år - men förhoppnigsvis kommer det iaf!
 
Julaftonen blev lyckad trots mina misstankar! att vara ett så kallat "skillsmässo-barn" är inte så kul när man blir äldre. när man var yngre var det ju magiskt att få åka från mormor till farmor på  julafton och få lika många julklappar till, eller tvärtom. man fick dubbelt av allt! nu i äldre dagar är det inte lika ballt. julklapparna blir inte lika viktigt som att vara med familjen , och om man vill vara med alla måste man stressa från tidig morgon och fraktas som ett bagage! 
Men som sagt, i år var det ett bra år! trots att det var lika stressigt som alltid på morgonen. Jag vaknade vid 7 och kollade på sista avsnittet av julkalendern med Frida innan vi städa lite i köket och sedan fixade jag till mig. Vid 10 sen kom brorsan och Lina, även Patric, Sanna och Milo och till slut maggan och Hubert. Jag som skulle åka till nästa familj redan vid lunch fick öppna julklapparna redan vid halv 11- 11 tiden. Alla var med och det var faktist rätt okej. fick visa upp allt jag fick och Mamma , Bror och Roger fick öppna sina från mig. De resternade familjemedlemmarna fick snällt sitta och kolla på! vi har sagt att det blir på tok för mycket för att ge varandra, så vi ger inom närmaste "grundfamiljen" så att säga. 
 
Sedan fick jag min första potion julmat. och varför är det så otroligt svårt att ta lite på tallriken ? varför måste man göra ett helt berg av mat för. man sitter ju ändå efter halva tallriken och typ dör av mätthet med uppknäppta brallor.. Hur som, Pappa kom och hämtade mig vid 12. då började vi åka in mot lindesberg för att hämta Karina och sedan vidare till Maria och Örjan och småtjejerna. 
När vi kom fram mötes vi av tre väldigt förväntansfulla tjejer. det är lite häftigt det där hur barn ser julen. Deras ögon liksom tindrar på något sätt. 
Vi började dagen med glögg och pepparkakor. sedan lite kalle anka. Flickorna var otåliga genom hela kalle anka och tänkte bara på jultomten typ . Han brukar komma efter maten, men då brukar tjejerna vara för upphetsade för att äta. så i år bestämde vi för att han skulle komma innan.Och det gjorde han/hon! (Karina,, haha! ) 
tomten delade ut och alla var nöjde med sina julklappar. speciellt Ebba som fick karinas gamla iphone 3 så hon kan spela spel. hon var yber glad!
sedan åt vi mat och drack och hade det allmänt trevligt. Åter igen var det jag som fick mandeln i gröten. 4e året i rad! mandeldrottningen typ haha!
 
somnade sedan i Ebbas rum, och vaknade dagen efter av att hon petade på mig. så vi klädde på oss och gick ner. till slut hade hela huset vaknat upp och vi åt frukost. efter det åkte jag pappa och karina till media markt för att köpa mig en ny dator. och hittade en riktigt bra, sitter och skriver på den nu :) är skönt att ha något som är lite mer modern än min gamla. Det blev även en systemkamera som fick glida med hem! det var så pass billig så jag slog till! så nu har jag allt tekniskt ordnat inför usa! 
 
Kvällen sen då! åkte hem till Tess för umgås med henne. vi drack rosé och pratade på om allt och alla. var som sagt typ 9 månader sen vi sist sågs! och hon ska även flytta till gran carnaria med sin kille snart så dröjer nog ytterligare nåt år innan vi får ses nästa gång! 
Kvällen var otroligt lyckad! träffade så mycket folk och vi dansade, drack och hade det så otroligt kul! 
somnade sedan vid henke vid typ 5 tiden på morgonen. snacka lyckad fest!
 
Dom resterande dagarna har jag typ vart med K, träffat Rasmus, vart med mamma och hållt på med min dator! och imorgon är det nyår:) blir att fira med alla mina fina grabbar i bångbro! kommer blir awesome! det känner jag på mig! ska även visa hur jag ser ut innan jag åker :) 
 
Nej nu har jag typ skrivit en bok känner jag. snart får jag besök så måste hoppa in i duschen och fixa med lite prylar! 
 
hörs sen! :)
 
Pussss
 
 
 
Till top