Isabelle

Crazy, cold saturday!

My second au pair year Permalink0
Vilken dag.. Jag är helt slut. Verkligen vart fullt ös sen 8 imorse, och då har jag Ändå Vart ledig!! 


Lördag betyder ju ännu en museum klass. Denna såg jag mer fram emot eftersom det var på holocoust, vilket handlar om förintelsen. Jag var där med mamma när hon var här så vet hur det funkade typ. Man kommer in, åker upp för en hiss och går igenom museumet åt ett håll. Så det är liksom början till slut. Ganska simpelt. MEN, så enkelt och bra kan det ju inte gå för fröken Andersson en tidig lördag morgon. Börjar med att kön är galen in till museumet. Och jag har betalt 40 dollar för den här kursen så jag kände inte för att stå i kö typ. Samtidigt såg jag andra au pairer gå in utan biljett så jag gick med dom. Vi kom in utan problem och vi träffade vår ledare som skulle ge oss våra fråge häften. Jag ville vara klar fort så jag fick mitt först. Men här börjar problemet , jag har ingen biljett.. Jag insåg sen attman  måste ju visa biljett innan man kan gå in i hissen. Så jag blir lite orolig att jag måste gå ut. Jag frågar kvinnan i receptionen som var svin dryg verkligen. Så går tillbaka till ledaren och förklarar läget, då inser jag att massa andra tjejer har samma problem. Ledaren säger att han vet inte Vad vi ska göra eftersom det är första gången dom har kön utanför. Jag fick iaf hans biljett! Så jag klarade mig, fick några sura blickar från de andra tjejerna eftersom dom var fortfarande utan, but Hey, jag gjorde nåt för att lösa problemet. Jag stod inte bara där. 
Aa, bra. Jag har biljett, detta fixar ju jag! Går mot hissen, visar upp biljetten och blir neckad, den var inte tillgänglig förens 11:45, alltså en Timme senare!! Neeej, jag har inte tid att vänta ju!  Aja, kan inte göra så mycket så kag tänkte gå upp i cafet och sätta mig och googla svaren. När jag kommer upp för trappen kommer det några från vänster (cafet är åt höger) så jag går åt vänster av nyfikenhet. Inser rätt snabbt att det är utgången från museumet , alltså slutet! Obevakat dessutom! Eller det står en tjej vakt längre bort men hon ser mig inte.. Jag tvekade en stund men sedan skyndade jag mig in. Jag var inne!! Nästa problem, jag går mot strömmen. Jag måste ju liksom komma till början för att få Alla frågor. Eftersom det var så tidigt på morgonen var det i Stort sett tomt. Och det var en vakt som gick runt. Jag tror inte han skulle riktigt bry sig Att jag gick bakvägen, eftersom jag hade ju biljett. Men det var liksom spännande att "bryta" lite mot reglerna. Jag gick en bit, stannade och låtsades läsa tills han försvann utom syn, sen fortsatte Jag så. Jag stannade och väntade in mer folk innan jag gick vidare. Till slut mötte jag några au pairer och då insåg jag att jag kunde vara lugn, så jag började svara på frågorna (vågade inte från början! Haha) 

Efter jag gjort cirka 3 frågor hör jag svenska bakom mig. det var två tjejer som gjorde samma klass. Så jag gick med dom. Dom hade faktist gjort samma sak, gått in bakvägen och vakten hade frågat dom om biljett, de körde på svenska kortet och klarade sig. Jag hade nog fått panik. 

Hur som helst, vi nötade igenom alla frågor från slut till början så var klar redan vid 12!! Så skönt. 

Jag gick och är lite lunch på subway och tog sedan metron till fedix Fields där Lisen mötte upp mig. Skulle nämligen med henne på fotbolls match. Argentina mot el Salvador . Hennes värd mamma hade gett henne biljetterna så jag gick mer än gärna. Det var min fördra fotbolls match någonsin och Messi spelade, rätt häftigt eftersom han är en av världens bästa spelare! Ingen dålig start i mitt fotbolls intresse (som är cirka 10% stort nu ist för 5%)
Dock så var det så jävla kallt!! Riktigt sjukt kallt, så jag gick på toa mycket, för där fanns värme!! Annars var matchen helt okej. Rätt tråkig eftersom det typ inte hände nå, men till slut vann Argentina (laget vi tydligen hejade på) med 2-0 så Lisen var nöjd, jag köpte mig en öl och snuttade så jag var nöjd. Sen ville vi äta någonstans. Och Lisen är nog den svåraste att äta ute med! Hon är sjukt kräsen när det kommer till mat, så tog typ en timme för oss att hitta nå. Till slut vart det en mexikan resturang till min glädje, älskar fajitas! Så dagen slutade bra! Nu ska jag sooova, för imorgon hänger jag med min familj till duck, i north Carolina för en veckas semester! 

Enda bilden från museumet. Så dålig på att ta bilder. Men detta museum är så otroligt gripande att man liksom glömmer.. 


Lisen hade med sig extrak läder till mig , lycka! 





Kalla tjejer 


Godnatt! 
Till top