Isabelle

Ledig fredag!

My second au pair year Permalink0
Godmorgon från Amerika och god kväll för Sverige! Tänk vad långt ifrån vi är varandra .. sjukt!
 
Hur som helst. I Onsdags hade Brody skola. Så jag låg ute i gården och solade =) han gjorde mig sällskap när han så småningom kom hem. Den där gullungen alltså. Han är så go.
 
Efter hans fotbolls träning var det han och jag några timmar. Vi lekte med lego och jag lagade middag för första gången till honom, och han åt ALLT =) Efter det "trixade" jag in honom i duschen. Här är det inte som med mina förra värdbarn som hoppar i duschen efter man sagt det. Här får man försöka göra det till en rolig grej. Hitilis har jag gjort ett bra jobb med det =) Så när Jenny kom hem spelade vi ett spel tillsammans och sedan så nattade hon honom medans jag damsög lite grann. Vid 8 kom min nya LCC Jan hit och hade genomgång med oss. Jag har ju som sagt gjort det förut, så var inte så svårt =) Och Jan verkar vara en riktigt härlig LCC. Har mitt första möte nästa torsdag =)
 
Igår så åt jag frukost med Brody och Jenny och sedan åkte de iväg på simmning. Jag duschade och pratade med mamma i Skype. Gjorde sedan lunch till B-man och hade återigen en dag med honom. Vi lekte med lego, målade, promenerade till köpcentret för att köpa ett spel. Det tar cirka 15-20 min att gå dit men med en 4 årig grabb tog det längre tid.. Han ville sparka på allt. Hade även Takoda med mig som fick mycket kärlek. haha, alla är så impade över honom. 
 
Efter det gick vi hem och lekte mer. Regnade även igår. Vilket inte händer ofta. och allt grönt behövde det så det var skönt. Idag är det sol igen =)
När Jenny kom hem så hjälpte jag dom med middag innan jag åkte iväg för att möta upp Marie. En tysk au pair som bor i närheten. Så vi åkte till Cheesecake factory. Vilket var helt okej. Jag var helt koma mätt. 
 
När jag kom hem sedan kollade jag en serie med jenny. en komediserie som handlar om en familj som utspelar sig på 80 talet. Så otroligt roligt! Vi båda satt och skratta högt.
Sedan hoppade jag i säng =)
 
Idag är jag ledig! Och har ingen aning om vad jag ska göra =) haha, nädå. Är ju bara det att ingen är ledig på veckodagarna. Men ikväll ska jag på bio med några tjejer =) 
mamman spelar boll och au pairen solar. haha!
fotbolls träning!
promenaden!
Målning! Brody är otroligt kreaktiv och vet hur saker ska se ut osv.. Så duktig!
Mat! efter att ha ätit väldigt nyttigt i en vecka så vart detta Alldeles för mycket för mig. 
 
Och så en sne bild på mig och mitt livliga hår .det har blivit alldeles lockigt de senaste dagarna =)
Till top