Isabelle

Filmtips!

filmtips, my au pair year Permalink0
Nu har jag sett många filmer som jag tänk "åh måste bara tipsa om den här!" Så jag tar och samlar alla i ett inlägg här! =)
 
 

DIVERGENT

 
Åhååh, SÅ bra fim! Bara ett måste att se den! Jag ska läsa böckerna nästa vecka när jag ligger på stranden (Längtar!!) är helt bombsäker på att Emmsan och Linn skulle ÄLSKA den! 
Åh vill bara se den igen när jag ser trailern Så bra!!
 
PREMIÄR I SVERIGE 30 APRIL! SE DEN!!! Lovar att ni inte blir besvikna!
 
 
 
 
 

12 YEARS A SLAVE

 Den här filmern är så hemsk, så brutal och så fin.. Det handlar om en fri man vid namn Soloman Som blev kidnappad av affärsmän och såld som slav. Han "arbetade" som slav i 12 år. Han förlorade allt han hade och till och med sitt namn. Det är även en sann historia. Jag som är svag för historia och speciellt allt det hemska som hände i America under "slavtiden" vart helt svag för filmen. Den berättar så mycket. Verkligen en se värd film (inte om du är för känslig dock.)
 
Några av skådespelarna i filmen är: Chiwetel Ejiofor, Michael Fassbender, Benedict Cumberbatch, Paul Dano, Paul Giamatti, Lupita Nyong'o, Sarah Paulson, Brad Pitt, and Alfre Woodard
 
 
 

Captain Phillips

Också en sann historia. Denna gång om pirater. Jag blev lite chokad att det faktist finns pirater än idag. Den handlar om Captain Phillips (Tom Hanks!) , som har ett frakt skepp. De blir upptäckta av Somaliska pirater som lyckas ta sig upp i fartyget. Phillips gör allt för att skydda sin besättning. Otroligt bra film! Vi var som klistrade när vi såg den! 
 
 Blir likadan här när jag ser trailern, vill se den igen! Tror denna film är nåt för Rasmus och min bror. Grym var den iaf!
 
 
 
Kommer inte på någon mer film nu.. Men dessa är ett klart måste att se!
Till top