Isabelle

Weekend!

My second au pair year Permalink0
Som vanligt blir jag lite efter med bloggandet.. Men nu ska jag iaf berätta om helgen!
 
I fredags så hade jag Brody på morgonen. Vi käkade frukost och sedan kom hans kompis Felix över med sin lillasyster och barnvakt. Deras barnvakt heter Jessica och jag gillar henne. Så skönt att ha nån att prata med osv när barnen leker med varandra. Plus att Felixs lillasyster Linnea är ju sååå söt.
 
"nightnight" sa linnea och bäddade ner sig..
Alltså jag dör vad den här ungen är söt !:D
Brody är välidgt duktigt när det kommer till att inte stöka till, Men när felix är här går det galet till .. haha, jag hade nåt att göra när de sedan åkte.. Städa!
 
 
 
Efter det så åkte dom hem och jag och Brody lekte tills han och Jenny åkte till mormor. Fick alltså ledig rätt tidigt så jag åkte till gymmet. Emma hämtade sedan upp mig och vi åkte till hennes au pair möte. Vilken skillnad på möten alltså. De är bara 5 tjejer i hennes grupp eftersom deras LCC är ny . Så vi var hemma hos henne (deras LCC) och bara hade det trevligt och åt mat. Hon hade även fest där, så många av hennes vänner var där. Huset hon bodde i har faktist tillhört Ingrid Bergman. Var lite häftigt. 
 
 
Det var så mysigt att sitta på verandan!
Maat! Kändes nästan lite svenskt.
au pair gänget! 
Emmaaaa!
Vi kände oss så missplacerade när vi var här nyktra.. haha!
 
Efter "mötet" så åkte jag och Emma och tog en öl på en bar i San Rafael. Blev inte vildare än så och jag var hemma vid 10. 
På lördagen började jag jobba vid 9. Vi fixade i ordning allt och åkte sedan till stranden. Jenny ville surfa och jag och Brody busade på stranden. Vi åt lunch och hade det mysigt. Sedan åkte vi hem och lekte lite mer innan det var dags för dom att igen åka till mormors hus. Så var ledig rätt tidigt.
Så fint men så kallt ..haha!
leta steeen!
 
Takoda fick för sig att sitta i mitt knä.. Här ser man oxå hur stor han faktist är.. haha!
Nån av dom där ute är Jenny! jag tror det är trejde från vänster!
 
Takoda blev galen! 
 
Jag ringde Emma, som oxå var off och vi åkte till gymmet.
Det finns en kille på gymmet som tydligen tyckt jag vart så söt osv, hans kompis frågade till och med mig ut en dag åt honom. Men han har aldrig vågat prata med mig. Och det här hade på gått i cirka två veckor, att han inte sagt ett ord till mig. Detta har lett oss till att prata med hans vänner (dom som jobbar på gymmet) Eftersom vi undrar vad sjutton som är fel med honom haha. Vi fick till svar, "han är blyg" varje gång. Men liksom kom igen. Det började spåra. Så Emma var helt frustrerad och sa till mig "idag säger vi åt hans kompis att vi ska ut med dom!!" Jag skrattade väl lite nervöst och sa jojo. 
Vi gick in på gymmet som vanligt och Walker(båda killarnas namn är Jon, men han som jobbar där heter Walker i efternamn, Så vi kör på det!) Frågade oss nästan direkt vad vi skulle göra ikv. Och vi båda svarade att vi ville gå ut, Så han sa att han skulle dra med sin kompis (som gillade mig) och gå ut. 
 
Sagt och gjort, vi böt nummer med den här killen och efter gymmet så drog vi hem och fixade oss och drack lite vin. Vi ringde taxi och åkte till San Rafael och mötte upp dom. Och det roligaste att killen , Keller, som han heter i efternamn, inte alls var blyg. Utan babblade på som jag gjorde! haha, Kvällen var otroligt rolig och jag skrattade så jag grät. Jag tror jag och Emma var i säng vid 4 tiden här hemma.
middagsdejt som det vanligtvis ser ut med Emma, She can't live without the phone! ;)
Bus med takoda innan vi gick ut! 
Emma och Walker!
Keller, jag , Emma och Walker!
 
På söndagen så skypade hon innan jag tvingade henne till Cheesecake factory . Jag ville ha kött och salt, så blen shepards pie.  Den är aldrig lika god som min gamla hmom gjorde den.. Men den funkade. 
 
 
Efter det åkte vi till gymmet för att hälsa på killarna. Vi var nog där i 2 timmar och bara pratade. Sen var jag tvungen att ta en lång promenad med Takoda innan Brody kom hem med sin kusin. Jag satte upp vatten kanan för dom så dom hade nåt kul att göra men det tröttnade dom på rätt fort . Men det var inte så svårt att underhålla dom och redan vid 6 så åkte alla dom till mormors hus igen. Så jag fick huset för mig själv igen. Denna gång orkade jag inte ha nån över. Så jag lagade god mat till mig själv och la mig tidigt. 
 
 
På måndagen så mötte jag upp Jenny och Brody för att veta vart lägret var som Brody ska gå på. 
 Jag var hemma redan vid halv 10 och då tog jag en tupplur. Jag tror jag var i behov av sömn. Brody var hemma igen vid 4, och då lekte vi lite , jag gjorde middag och sedan duschade honom och började lägga honom. Jenny kom hem när jag läste bok för honom så hon tog över och jag åkte och hämtade Sofie och sedan åkte vi till gymmet, igen.. haha! Så nu är vi alltså tre som gymmar tillsammans. Och eftersom vi typ känner killarna på gymmet så blir den timmen av dagen lite av höjdpunkten. Vi hade nästan lite fest då när vi gymmade och hade skön musik. haha! Jag trivs verkligen med att ha nåt att göra varje dag.
 
(inga bilder från måndagen...)
 
Idag så gick jag upp med Brody. VI åt frukost och började planera för dagen. Vi åkte och mötte upp Jessica, felix och Linnea och lekte med dom vid en park i några timmar. Sedan åkte jag och Brody till mormors hus innan vi åkte med dom till stranden där vi mötte upp Jenny. Vi var där en stund innan vi åkte hem och jag tog Takoda på en lite längre promenad. Sedan gjorde jag och Brody lite pyssel till hans mormor och sen åkte dom på middag och jag åkte och gymma. 
Och nu är vi alltså här! =) haha, en enkel uppdatering på vad jag gjort dessa dagar. Och jisses vad lätt man glömmer allt.. Var tvungen att läsa gamla sms om vad jag gjort. Ska nog ha ett litet block i väskan att skriva i när jag inte har tillfälle att blogga, Som t.ex. nu, Jag åker till tahoe imorgon och blir borta till på söndag. Så vi hörs antingen då eller nästa vecka! =)
 
 
 
Världens fulsötaste katt! :D blev helpt lycklig när jag såg den, vad jag saknar att gosa med en katt!
Stranden! 
 
Så ja, vi hörs på söndag eller nästa vecka!
 
och glöm inte , SNART FYLLER JAG ÅR!!!
 
Till top