Isabelle

Wild horse tour!

My second au pair year Permalink0
Hann knappt vakna till imorse innan det var dags att dra iväg på äventyr. Vi skulle på en vild häst tur! Väldigt spännande faktist. Längst ut på ön här bor det cirka 220 vild hästar. Back in the days när spanjorer gled runt i båtar och var på väg och sjunka så var dom tvungen att dumpa lite av lasten, där av hästarna. De kastade av hästarna och de simmade hit. Sen dess har de levt på  och i närheten av stranden. 




Ville hoppa av och borsta dom små fina!

Vi hade tur att se så pass många, och då var antalet cirka 6-8 stycken. De har ett stort område att röra sig på. Och jag var inte för besviken att vi inte såg flera, det betydde ju att hästarna fick lite lugn och ro. 

Resten av dagen har jag faktist bara tagit det lugnt. Inte gjort nåt i stort sett. vi år middag och jag har verkligen bara slappat. Helt underbart efter en vecka full av liv. 
Nu har jag en liten tjej bredvid mig som sover. Gudrun och Catherine ville sova med sina föräldrar inatt, som Elizabeth gjort varje natt. Så inatt sover hon hos mig så hon slipper att sova själv. 
Min lilla gullhöna <3


Imorgon är det back to dc.. Faktist inte nå sugen allt. Det har vart så underbart här. Och komma tillbaka till dc betyder bara att vi är ett steg närmare slutet. Aah, hemska känsla. Jag vill inte att det ska vara slut. Jag vill vara American. Det jag vart de två senaste åren. Folk förstår inte ens att jag är svensk. De tar för givet Att jag är från USA. Det är en cool känsla. Att liksom byta identitet . Svenska Issa och amerikanska Isabelle. Just nu är jag så vilsen i vilken jag vill vara. Men jag ser fram emot en sommar i Sverige iallafall. Det var ett tag sen som sagt. 

Nu ska jag sova! Lång resa imorgon.. 

Godnatt!

Till top