Isabelle

Awesome weekend!

My second au pair year Permalink0
Så som sagt, au pair mötet jag hade i Torsdags var helt okej. Men jag som är så van med möterna i Savannah vart besviken.. Det vi i stort sett gjorde var att åka till ett fik, där vår LCC var med några andra och sedan skriva under, Sen gick dom flesta. I Savannah gör vi faktist nåt tillsammans. Så ja, jag saknade det. Jag träffade iaf en tjej från Colombia som jag gick runt lite med på marknaden och sedan satt vi på starbucks en stund innan jag var tvungen att åka hem. 
 
På fredagen gick jag upp med Brody vid kvart över 7. Jag satte på en tvshow åt honom medans jag gjorde frukost och hans lunch. Vid 8 tiden åkte han och jag till hans talpedagog. Jag släppte av honom där och åkte hem. Väl hemma så gjorde jag lite frukost till mig innan jag åkte iväg för att prata med banken och sedan tog jag en sväng till gymmet. Så skönt att jag har ett gymkort i några månader iaf.. Sen får vi se om jag fortsätter.
 
 
 
Efter det åkte jag och hämtade Brody vid hans skola och sedan åkte vi hem och lekte med legos (såklart) innan Jenny kom hem med sin kompis. De tog Brody och åkte iväg på middag. Jag gjorde mig i ordning och sedan kom två Svenska tjejer och hämtade upp mig. Vi åkte och åt middag. När vi sedan skulle åka vidare så ser vi att nån har brytit sig in i Emmas bil. Deras väskor med smink och kläder var borta och hela fönstret var sönder.. Var otroligt påfrestande att vi behövde ringa polis och grejer . jag tror vi stod där ute i en timme. En annan bil nära oss hade oxå ett inbrott och där var det en stackars kille som förlorat sin $3000 dator (över 20 000 kr!!) och på den hade han alla sina anteckningar för sina slutprov. Han var verkligen helt förstörd. Tjejernas förlust blev plötsligt mindre när vi tänkte på honom..
 
Hur som helst, efter det tog vi bilen tillbaka till Emmas hus och lämnade den där och Malin hämtade oss istället. Sedan åkte vi på en collage fest. Det var helt okej där. Sjukt mycket folk och väldigt mycket norskar. Men det var kul =) Jag var hemma vid 3 tiden och då somnade jag rätt fort.
 
På lördagen drog jag mig sååå länge i sängen. Var verkligen så skönt. Har saknat att bara dra sig på mornarna. Emma kom och hämtade upp mig vid lunch tiden och vi åkte och åt lunch och sedan shoppade vi. Jag hittade faktist en del grejer. En hel del tränings kläder. Så en helt ny Issa haha. 
Vi åkte hem till Tanja en stund för att fixa hennes hår för hon skulle på ett bröllop och sedan åkte vi och shoppade mer innan vi åkte till solfood för att äta middag =) Sen var vi båda helt slut. Tanken var att kolla på bio. Men alla började så sent så vi åkte hem . Jag var hemma innan 10 och jag somnade rätt fort. Jag tror inte jag sov så bra natten innan eftersom jag hade druckit alkohol. Så jag behövde 10 timmars sömn som jag fick =)
 
Idag då, jag gick upp runt 9 och åt frukost och grejade här. vid 12 tog jag Takoda och åkte och hämtade Emma. Det var vandrings dags =) Så vi tog samma hike som jag tagit med min värdfamilj. Verkligen så vacker där uppe. Takoda rymde för mig vid ett tillfälle. och när vi väl hittade honom satt han luugnt och stilla och väntade på oss.. haha tok hund.
 
Efter hiken så ville Emma se mitt gym så jag tog henne dit och det slutade med att hon fick en veckas fri gym. Så vi körde lite gym . Sedan hem , duscha och byta om och sedan middag med Tanja och Kalia. Vi åt på en kina restaurang och det var helt okej. Till efterätt blev det en maffig glass på deras favorit ställe typ. haha.
Sen ville alla åka hem så nu är jag här . trött som tusan och ska snart lägga mig faktist =) 
 
Lite bilder =)
Gymmet!
 
Jenny hade hittat dessa på en lekaffär men tyckte att det var en smart grej för en vilsen au pair :D haha, jag gillade det! 
 
hade en extra hund här över helgen. Jennys vän var här med sin vovve. sötaste jag sett oxå!
 
Jag och Malin från i Fredags. Den enda bilden som vart tagen .. haha
 
Bakishäng hos Tanja. haha!
 
Shopping, och jag fick äntligen shoppa på H&M igen. Vilken lycka!
 
Mitt namn har aldrig haft en så konstig stavning..
Foodsool. Tjejernas favoritställe! =)
 
 
Från vår hike idag!
utsikten är magisk!
Längst där borta är san fran. Har bättre bilder på min system kamera. måste bara ha orken att lägga upp de ..
Så fint!
Jag och Takoda!
 
Hoppbild!
tokhund som smet för oss en stund.. haha! hittade han sittandes såhär, typ som att, nej, jag vill inte gå mer!
 
middag!
 
och efterrätten! vart såå mätt!
Jag och emma!
 
Och en photobomb från Tanja, haha!
 
 
 
 
Till top