Isabelle

work weekend.

My second au pair year Permalink0
Vilka sköna dagar jag haft. Och helg oxå. Jag jobbade hela helgen. På Lördagen så åkte jag och Brody till discovery museumet och träffade Marie, Felix och Linnea. Vi var där en stund innan vi åkte hem och byggde ihop en pool som Brody lekte i ett tag. Vi 5 kom hans mormor och hämtade honom. Han skulle spendera natten där så jag fick lite fritid. (Jenny var bortrest) Så Finska Emma kom hit. Vi grillade och åt världens godaste mat. Och sedan körde vi en Twilight marathon. Lyckades bra se två innan vi slockande .. haha! På söndagen skjutsade jag hem henne och sedan kom Brody hit igen. Vi hängde mestadels i huset. Han kände sig lite hängig. Jag var off sen efter han gått och lagt sig. Svenska Emma skickade sms och undrade om jag ville med henne till Aaron med henne och Peter. Jag var som sagt ledig på måndagen så jag gled med dom. Vi drack öl och spelade jag har aldrig. Skrattade så jag grät. Var hemma vid halv 4 sen haha. På måndagen var jag seg. Jag sov så länge jag kunde och sedan pluggade jag för körkortet. vid 3 mötte jag upp Svenska emma för en kaffe på starbucks och lite koll i affärer. Sedan skjutsade hon mig till gymmet där jag träffade Finska Emma. Jag hade ett halv segt pass. Jag gillar inte riktigt att jobba med maskinerna där . Jag är mer för situps och grejer tror jag. Jag klarade även av plankan i två minuter! Jag var så impad på mig själv. För några veckor sen kunde jag knappt göra det en minut. Jag verkligen känner hur min kropp blir starkare! helt underbart. Vilken motivation det är. Nu längtar jag till ikv då jag kan dra till gymmet igen. Vi åkte sedan och kollade på  Maleficent på bio. Den var helt okej , tyckte Angelica Jolie gjorde ett otroligt bra jobb i den filmen. 
 
Efter det så mötte jag upp svenska emma och emelie och vi åkte till Aaron igen. Nu var även peters brorsa där och Lina kom förbi med sin syster så vi var lite fler. Jag skulle som sagt ta körkort idag så jag drog redan vid 12. 
 
Idag vaknade jag vid 8, drog mig till halv 9 innan jag skyndade mig iväg till körkorts stället för att göra teorin. Jag hade det ju jävligt kämpigt med det när jag skulle ta det i Sverige. Så jag var såå nervös. Alla tjejer här säger att det är så enkelt, men jag tror jag var osäker pga hur svårt jag hade det i Sverige. MEN, JAG KLARADE DET! Woho.. Nu är det bara körtestet kvar. Sen har jag ett Cali test :) 
Och ja.. det var enkelt.. det var 29 frågor som man fick på papper och så fick man kryssa i det rätta alternativet. Jag tror jag hade några fel, men jag klarade det =) . Dock fick man sitta i typ vänterummet och göra det. Så inte riktigt nån lugn och ro att göra det haha
 
Nu ska jag ta det lite lugnt tänkte jag. Jag börjar jobba vid 3 och jobbar till 7, sen blir det gymmet! så taggad på det faktist! Tror även vi ska hoppa in i bastun en stund oxå.
Och imorgon bokar jag och Tanja vår vegas resa. woho! 
 
Busungen på museumet. 
happy happy!
 
Movie night!
Så jeeekla gooott!
"so, now I feel safe" haha Emma efter vi sett första twilight filmer.. liksom, I wont bite lol!
Rätt häftigt hur molnen kommer över bergen här. 
Nästan som en stor våg. 
Mr. Brocoli hade födelsedag. 
Och vi bygge kul torn! 
En efterlängtad öl efter en hel jobb helg. 
Blev ju otroligt impad när jag såg att Aaron hade det här. Nästan att jag bara ville spela ..haha!
Och en bild från igår . 
 
 
 
Till top