Isabelle

The weekend!

My second au pair year Permalink0
Anledningen nu att jag inte bloggat är för att vi haft mycket att göra denna helg. Plus att jag blev sjuk.. 
 
Hur som på fredagen jobbade bara förmiddag. Så jag var ledig vid 3 tiden. Jag hämtade upp J och vi åkte hem till honom för att dricka lite drinkar. Jag kände inte för att gå all in, men var allt sugen på något. Vi kollade på football innan L hämtade upp oss. Vi åkte till Peso där vi träffade lite folk som vi hängde med ett tag. Jag var hemma vid 1-2 tiden tror jag.
 
 
 
På lördagen Började jag inte jobba förens vid 2:30 så jag åkte och träffade mina vänner och vi hade lite pool tid. Fick till och med lite färg. Helt perfekt. Sedan hade jag Brody resten av dagen. Vi åkte till stranden så Jenny surfade medans vi lekte allt möjligt. Väl hemma lekte vi med hans nya legoset tills det var sängdags. Han hade haft kalas på förmiddagen så han var väldigt trött redan vid 7. Så det gick inte så bra för honom med hans legoset, han grät av frustration så jag lovade att jag skulle fixa det åt honom. Så på lördag kvällen satt jag och byggde lego haha. Jag kände att han behövde hjälp. Han är väldigt smart dock. Han är 5 år , men använder lego set för 8 till 15 åringar utan problem. Medans jag byggde den så spelade jag monopol med J över nätet haha. Så en lugn lördag kväll. 
 
På söndagen gick jag upp med brody och lekte med honom en stund och gav honom frukost. Vid halv 12 möttes vi upp på ett ställe där de skulle ha festen för hennes pappa som gick bort i Juni. Dom ville ha en hyllnings fest istället för en begravning. Och det var väldigt fint. Mycket folk kom och det fanns mat och dryck för alla. Brody och jag stannade i cirka 2timmar innan han tröttnade och vi åkte hemåt för att leka med legos. Vid 6 tiden så åkte vi till hans mormor där resten var och sedan var jag ledig. 
 
Jag åkte till en vän och kollade på film men sen kände jag mig så hängig så jag var hemma rätt tidigt. Somnade nästan direkt . Vaknade sedan på måndagen och mådde så risigt. Låg i sängen till 1 innan jag tvingade mig upp. Jag var ledig den här dagen. Så det var väl tur i oturen att jag inte hade Brody när jag var så dålig. Jag åt soppa och sov i stort sett hela dagen, på eftermiddagen fick jag mitt efterlängtade paket från pappa och Karina! 
Blev helt till mig , Älskar att få saker från Sverige. Även om det bara är ett kort! måste bli bättre på att skicka saker. 
Så nu har jag massor av svenskt godis igen! haha, kanske inte var det bästa att få när jag är sjuk. Måste försöka spara på mig lite. Sen kom Brody hem, och det var hans födelsedag. Så han fick present och lite annat smått och gått innan han hoppade i sängen. Av mig fick han ett pussel med europa. Så det blir lite lättare för honom att förstå var Sverige är =)
 
 
Igår så vaknade igen av smärta i halsen. Så jag åkte till läkaren. Jag var rädd att det skulle vara halsfluss. men det var det inte , det var nästan nåt värre.. Jag är bara svullen på en sida, och det är nästan nåt vargul aktigt mellan halsmandlarna, så äkligt. Men förstår nu varför jag hade så ont. Fått medicin och det har hjälp lite grann. Måste ge det några dagar. Än så länge gör det fortarande ont. Men kan bara bli bättre! 
 
Idag vaknade jag dygnsvettig vid 9 tiden. Började inte förens vid 10. Men det var helt knäppt hur svettig jag var. Det bara droppade om mig. Troligtvis är det medicinerna som får igång det. Så jag hoppade in i duschen, gjorde en smootie och böt sängkläder. Och sedan hade jag brody . Han höll på med legos medans jag gjorde soppa som vi ska äta till middag. Vi gjorde i ordning paket till Jenny som fyller i helgen . Och sedan åkte vi till en kompis och lekte. Nu är jag ledig i en timme till innan jag har honom för kvällen. Sen får vi se om jag åker till gymmet för att hoppa in i bastun. De kanske är bra för halsen. Men vi får se. 
 
 
 
Till top