Isabelle

Christmas!

My second au pair year Permalink0
Alltså, igår efter inlägget jag skrev så gjorde jag ett långt inlägg om min jul.. Och vad tror ni hände ? jo allt försvann.. Vart så sur att jag bara slog igen datorn. Detta är anledningen till att jag ville sluta blogga. Men efter en natt sömn och en bra dag så kan jag nog ge det en ny chans.. 
 
Så, min jul. Börjar med den svenska Julaftonen, alltså den 24e vilket var en vanlig jobbdag. Jag trodde det skulle vara svin tufft och att jag bara skulle må dålig. Men jag sysselsatte mig hela dagen och hade faktist en riktigt bra dag. Jag och tjejerna gjorde svenska köttbullar, apelsiner med nejlikor och sedan när jag var ledig gjorde jag lussebullar. Med gammal jäst såg vi lite för sent haha. Men det fick funka. 
Jag skypade även med mamma och Roger och sedan med pappa, Karina , Maria och tjejerna (Ebba, Stina och Nelly) och jag grät inte ens. Det var så mysigt att prata med dom igen. 
Kvällen avslutades med paket inslagning med Melissa (nuvarande värdmamman) framför brasan med en gammal julfilm. Somnade sedan gott.
 
Morgonen den 25 (julaftonen här) vaknade jag med smärta överallt. Jag mådde såå dåligt. Jag hörde att flickorna vaknade till liv vid 7 men jag valde att sova vidare. Vid 9 tiden kom dom inspringandes och i stort sett hoppade på mig och berättade att det var JUL! Jag förklarde läget för Melissa så hon tog upp flickorna och jag sov till 11. Sedan gick jag upp, åt lite lunch med dom sedan sov jag i stort sett resten av dagen. Jag mådde upp och ner hela dagen. Men vill verkligen bli frisk. Vilket jag till slut blev. 
 
Morgonen 26e ringde klockan vid 6 och jag kände mig mycket bättre. Tur nog för jag skulle åka till SAVANNAH!! =)
vår julgran!
apelsiner med nejlikor!
 
köttbullar! gjorde som mormor en gång visade mig, så var lite från huvudet. Men goda blev dom!
med gräddsås från Ikea.. haha
 
 
Julaftons morgon!
 
 
 
Till top