Isabelle

You need to love the gym!

My second au pair year Permalink0
I måndags gick jag upp med lilleman och fixade lunch och frukost åt honom. Vid 9 tiden tog Jenny honom till skolan och sedan hämtade jag honom efter skolan. Vi åkte till en park för att träffa Emma med hennes hostkids. Men det vart inte så långvarigt.. Han kände inte för att leka så vi åkte hem och gjorde armband av loomband istället. Jag gjorde middag till honom och sedan kom Jenny hem. Jag böt om snabbt och så kom Emma och hämtade upp mig. Det var gymdags. Så skönt att ha en gymkompis att träna med. Så vi körde skiten ur varandra och tävlade i plankan. Än så länge leder hon.. Men jag kommer igen. Känner hur jag blir starkare i armarna för varje dag som går. Så snart tar jag henne! =) och efter gympasset blev det en skön tur bastun! jisses vad skönt det var.. Efter det var det bara sängen som kändes aktuell. Skulle ju som sagt jobba morgonen efter. 
 
Så klockan ringde vid 7 som vanligt och jag låg i sängen och väntade tills Brody kom upp. Jag vart förvånad att han inte gick upp förens 7.40. Antar att grabben var trött =) Samma visa här som på måndagen, jag gjorde frukost och åt sedan med honom. Jenny drog iväg och surfade och jag och Brody gjorde oss redo för en playdate i en park. Vi åkte dit och där var även några andra mammor och en au pair. De flesta stod mest bara och hängde. Medans jag och en morfar lekte med barnen. Vi sprang runt och var "bad guys" vilket dom älskade! gud vad dom skrattade. Efter det tog vi bilen till Brodys kompis hus, Felix. Som tydligen hade en svensk mamma. Så jag satt och babblade och Sverige med henne och drack kaffe medans barnen lekte med lego. 
 
Vid 5 var det dags att försöka få hem grabben, men det tog ett tag. Väl hemma så var jag off. Så jag och Jenny planerade in Sommaren osv. Så skönt att vara på samma nivå med det hela. Efter det åkte jag och Emma till gymmet igen. Körde slut på oss igen, men det är ju så skönt. När jag kom hem vid 9 var det några au pairer som ville ses. Men jag kände verkligen bara för att vara hemma. 
 
Idag kände jag mig sååååå utvilad när jag vaknade. Jag drog mig i sängen och sedan gjorde en god frukost. Latade mig lite till innan jag tog bilen till posten för att skicka jessicas paket. Fast det gick inte. tydligen får man inte skicka nagellack.. typiskt. Så ja, jag får väl behålla de och hitta nåt annat till henne. 
Efter det åkte jag till gymmet igen och körde skiten ur mig. Behövde verkligen få ut allt. Min mamma har fått problem med magen och ligger nu inne på lasarettet. Jag som är här borta kan inte göra annat än att tänka. Så jag behöve känna lite smärta på gymmet för att inte oroa mig för mycket. 
Efter det pratade jag med Christy och Jessica i telefon. Åh vad jag saknar dom. Jag tror man verkligen förstår hur mycket man bryr sig om någon när man flyttar ifrån dom. Evigt tacksam för året hos dom =)
 
Nu ikväll har jag jobbat. Gjorde middag som vi åt alla 3 och sedan sorterade jag och Brody hans lego. Dusch, borsta tänder och sedan läsdags och bums i säng. Han är så enkel på kvällarna, *peppar peppar* . 
 
Jag tog hunden och gick på en promenad och pratade med Vanessa i telefon. Var skönt att komma ut på en liten kvällis. Nu längtar jag tills imorgon så jag får köra ett riktigt mördar pass på gymmet, sedan åker vi till Tahoe över helgen. Så då blir det nog mer motion =)
 
Har vart dålig med att ta bilder, men här är iaf en bild från gymmet igår med Emma! =) Snodde bilden från henne, får bli bättre med bilder nu när jag åker till Tahoe! 
 
 
 
 
 
Till top