Isabelle

Tahoe!

My second au pair year, Resor Permalink0
Nu är vi hemma från en helg uppe i fina Tahoe! :) Vi åkte upp redan i fredags efter Brody slutat skolan. Resan dit tog cirka 3½ timmar och när vi var där vart det middag. årets första grillning! Jisses vad gott det var. Sedan nattade jag Brody och kollade på en film innan jag också gled in i drömmarnas land. 
 
På Lördagen vaknade jag tiidigt. Som alltid nu för tiden. Jag drog mig lite i sängen eftersom Jenny skulle ta Brody. Jag gick upp vid 8 tiden och åt frukost innan vi började fixa i trädgården och i huset. Vi byggde upp studsmattan så jag och Brody har hoppat hela helgen. Vid 12 tiden packade vi lunch och gick en liten vandring upp till en gammal bäver damm. Rundan som egentligen skulle ta runt 40 min tog istället över en timme. Brody ville nämligen sparka på varenda kotte han såg.. haha , busunge. 
 
På kvällen sedan skulle Jenny iväg och träffa lite vänner, så vi nattade Brody tillsammans innan hon åkte. Jag slängde mig raklång i soffan och njöt av lite egentid. Hade en enorm tur , för det var nämligen TBBT marathon! =)
 
På söndagen hörde jag små fotsteg i vardagsrummet vid 7:20. Så jag gick upp och höll Brody sällskap så Jenny kunde sova lite till. Vid 9 åt vi alla frukost och sedan fortsatte dagen med mer arbete på huset. Jenny vill försöka hyra ut det, så det blev skinande rent och fint. Vi tog en tur till Tahoe Lake innan vi packade ihop och åkte hem. Och jisses vad fint det var där. Jag fick en rejäl chock när jag såg alla bergen. Det blåste lite kallt. Men utsikten slog över det! 
Vi hittade även en massa kräftor som vi försökte rädda genom att slänga tillbaka i vattnet. Men det fanns mer än 100 , så vi gav upp ganska snabbt.
 
Nu har vi vart hemma sen kl 6, jag drog ut på en skön springtur innan jag kom hem och åt middag. Ska snart hoppa in i duschen och sedan hoppa i säng. Ledig hela dagen imorgon, så blir nog en skön sovmorgon =)
 
Look at this boy! How cute?!
Han ville hjälpa till att städa upp! =)
Min nya vän! I miss my Savannah tho :(
 
 
 
Största kottarna jag sett i mitt liv.. 
Vandring!
Gamla bäver dammen =) Takoda var lycklig i vattnet!
Bäver dammen!
Picknik =)
Vi gick över muren på sidan, och fortsatte vandringen runt! =)
Så vackert och fridfullt.
 
Försökte få med Brody i bilden, men icke sa nicke. Kottarna var roligare =)
En vandring är inte en vandring utan en selfie! 
hela stället luktade skog och allt var så fridfullt. Det är när man är här ute man förstår vad min bror menar med att skogen är bättre än staden. (lyckligtvis får jag en god mix av båda detta år =) )
Jag älskar att leka med Siri på min telefon! så sjukt kul :D 
Lake Tahoe. Där borta över bergen är det staten Nevada. Så sjön ligger mellan två stater. (Tahoe är fortfarande i Kalifornien)
Så vackert.
 
Takoda var återigen en lycklig hund =)
Och brody var en lycklig grabb, han verkligen älskade att sparka på alla kottar! 
Brody och Jenny! 
 
 
Min fina tröja fick jag av Jenny =) 
 
 
 
Försökte få med Brody i bild, men gick sådär. haha, här är vi iaf =)
Och en massa kottar! snacka om paradiset för grabben =)
 
 
 
Till top