Isabelle

San Francisco!

My second au pair year, foto Permalink1

Nu är jag äntligen här! Har fortfarande bilder som jag ska lägga ut från min sista tid i Savannah (och berätta lite om det) men just nu är det fortfarande för jobbigt för mig att kolla på allt.. Jag saknar redan min fina familj där och mina vänner och speciellt B..

Men, nu ska vi inte deppa för nu är jag HÄR i SAN FRANCISCO! Och det är helt underbart!

Så flyget igår var segt. Det var svårt att säga hejdå men också skönt att få det överstökat. Jag som gått och oroat mig så. Flyget till Charlotte var helt okej. Det gick fort så jag satt mest och bläddra i tidningar. I Charlotte sedan fick jag vänta i 4 timmar. Var väl inte så himla kul. Jag köpte Sushi där och kolla på en film på min kindle (åh vad jag älskar den prylen!)
Flyget sedan var rätt segt. Jag satt rätt nära toaletten så var mycket spring förbi mig , som tur var slumrade jag till lite grann, läste lite, spela lite och åt lite.
När vi väl landade så möttes jag upp av Jenny, min nya hmom! Och jag tycker vi klickade direkt. Hon är verkligen super snäll och trevlig. Vi åkte hem och träffade Brody, en liten livlig grabb! Jag kommer garanterat ha mycket att göra. Jennys föräldrar var även här, så dom träffade jag . Hur trevliga som helst. Vi åt pizza och Jenny visade mig runt i huset innan jag gick och la mig i världens skönaste säng, är som en liten bit från himmelen.

Idag gick jag upp och pratade lite med Jenny och Brody innan dom åkte iväg för dagen. Jag gjorde en god frukost som jag åt ute i solen. Sedan packade jag upp och skypade med mamma & Roger och sedan brorsan =)
vid 1 tiden kom Jenny hem igen och hämtade upp mig och vi åkte tillsammans till Brodys skola för att hämta honom, sedan åkte vi till stranden. Jag började med att ta en liten hike och sedan lekte jag med Brody medans Jenny surfa. Vid 5 tiden skyndade vi oss hem för att äta middag med morföräldrarna igen. Och snacka om att det var gott! =)

När vi kom hem pratade vi lite innan jag tog mig en cykeltur i området. Vart rätt mörkt fort så det blev bara en snabb än. Men jag tror att jag börjar få en syn över området nu, sakta men säkert =)

Nu är jag hur trött som helst. kl är ju 12:40 i SC så jag är nog fast i den tidzonen (kl är 9:40 här) Så jag ska ta mig en bok och lägga mig i sängen! =) får förhoppnigsvis tid imorgon för att blogga lite när Brody har gått och lagt sig. Har så fina bilder från Savannah jag vill visa er, (håll tummarna på att jag inte bryter ihop när jag ser dom ;) )

packa upp.. tar förevigt. (ser ljuset nu iaf, snart klar!)
 
Jätte hunden Takoda tidigare idag =)
Trädgården, Älskar att man kan se bergen i bakgrunden =) 
andra delen av bakgården =)
Jag är så imponerad över hur vackert och grönt allt är ! är helt betagen av dess skönhet!
Stranden! =)
 
 
Här är första bilden på vandringen jag gjorde medans Jenny och Brody var på stranden =)
Jag önskar jag kunde ta alla er dit, det är så svårt att fånga hur vackert det verkligen är! Jag gick och log hela tiden. ÄLSKAR DET HÄR STÄLLET!
San Francisco stad där i bakgrunden =)
Jag och takoda har redan blivit goda vänner =)
Han är så otroligt stor! sjukt !
Tror jag kommer få ett bra år med honom, även om jag saknar Savannah =( 
Och så två bilder från cykelturen. Detta är en del av köpcentret (som var typ 10 min ifrån !!!! )
 
 
#1 - - Gabbe:

Det är bra bilder! Ta kort på naturen och staden mer, människor har vi här i norden också ;)

Till top