Isabelle

Memorial weekend - Tahoe!

My second au pair year Permalink0
Förra torsdagen så åkte jag Jenny och Brody upp till Tahoe. Vi åkte rätt sent så var inte där förens vid 9 tiden. Då var vi så trötta alla 3. På fredagen så fick jag lite sovmorgon. Jag åt frukost och pratade med mamma och pappa i skype innan jag drog på en springtur. När Jenny och Brody kom tillbaka så lekte jag och Brody i huset ett tag och sedan åkte vi ner till sjön. De åkte ut och paddel surfa. Jag vet inte riktigt vad det heter på svenska. 
 Efter det åkte vi till ett ställe för att äta middag. Kan ju säga att servicen inte var det bästa. tog nog en timme innan vi fick maten, som inte alls var så mycket. Så ja, inte det bästa. jag och Brody åkte hem efter det och han hoppade i säng. Jag tog en dusch och sedan kollade på film tills jag somnade. 
 
Jag och Brody åkte till en vattenpark innan vi åkte till Tahoe i Torsdags. Han älskade det :)
Gården i Tahoe! Luktar som tallskogen! älskart!
Så vackert!
leta efter fina stenar kan vara nåt Brody kan göra i timmar. perfekt sysselsättning.. haha!
 
 
Fina takoda! 
 
 
På lördagen sedan gick jag upp med Brody. Vi åt en god frukost ute på altanen och sedan hoppade vi studsmatta. Dom åkte iväg igen så jag ringde mamma i skype. Hon var överlycklig för hon hade fått sina morsdag blommor som jag beställde åt henne =) Pratade med henne ett tag och sedan tog jag en springtur igen. Framåt kvällen så hade jag och Brody en myskväll. Jenny åkte iväg på inflyttningsfest som hennes kompis hade. Jag och Brody spelade spel och läste bok innan han somnade så sött. 
Jag var lika trött jag så jag smsade lite med B innan jag somnade fort jag med. 
 
På söndagen sov Brody till halv 8, han väckte mig och vi kollade på bi movie tillsammans och sedan åt frukost. De åkte iväg igen och jag packade mina saker och städa lite , vi skulle som sagt åka hem på söndagen. De kom tillbaka och vi skulle åka ner till stranden en stund när vi hade packat in allt i bilen. På väg ner mot stranden fanns det en man som hade en "one of a kind sale" på gatan. Jenny hade kollat in barbordet och stolar som var av trä sen vi kom upp, så jag sa åt henne att stanna och kolla iaf. Hon gjorde det och det slutade med att det blev köp. Hon lämnade av mig och Takoda på stranden så hon kunde få plats med sakerna i bilen .Jag och Takoda hängde på stranden i cirka en timme, han lekte med de andra hundarna och blev galen i vattnet. haha. 
 
 
 
Efter det tog vi en liten hike vid berget där de åker skidor på vintern. Så vackert!
 
Vi var hemma vid 9 tiden igen och vi alla hoppade i säng så fort vi kunde. 
På måndagen var det memorial day, så jag och jenny gick upp tillsammans med brody. Sedan åkte hon iväg och surfade i några timmar. Jag och Brody lekte ute på gården och åt lunch tillsammans sedan kom Jenny hem och jag fick vara ledig. Jag satte på mig bikini och la mig i solen i flera timmar. Helt perfekt! Gjorde sedan ett snabbt träningspass och sedan träffade jag Tanja och vi åkte och åt middag. Efter det hämtade Emma och Lina upp mig och vi åkte till Peso. Där spelade vi billjard och jag träffade även deras "killar" med vänner. Blev några öl där och en riktigt trevlig kväll. 
 
Tanja!
mat! 
huvudlös lina på Peso. 
corona <3
Emma! 
Isabelle!
 
På tisdagen var jag ledig. Jag gick upp och la mig i solen igen. Jag tror jag var i solen till 5. Det var sååå skönt. sedan åt jag middag med Jenny Brody och jennys Föräldrar. Efter det åkte jag till gymmet en timme. Välbehövligt. Sen kollade jag på film och somnade så sött..
 
sooool!
 
Igår hämtade jag Brody från skolan och åkte hem till Marie och Felix. Marie är svensk så vi babblade på om ostkaka och flintastek. haha. Verkligen kul att få prata svenska igen :) När vi kom hem så åt vi middag och sedan drog jag ut för en springtur. Dock ringde jag Vanessa så blev istället en PW och prat med henne hela vägen ! :) Sedan ringde även Viivi så pratade även med henne. 
 
 
p.s Jag har valt att respektera min värdmammas åsikt om bilder på Brody på min blogg. Det hon accepteras läggs upp. 
Till top