Golden Gate Bridge!

Isabelle Andersson / 15 Maj, 2014 - 21:29 / My second au pair year

Så i Måndags var Brody hemma från skolan, han vart bättre men vi vågade inte chansa. Så jag var med honom från 2 till 6 ungefär. Och det blev i stort sett samma där. En massa lek med legos.. Verkligen hans favorit grej! När jag sedan var off så tog jag cykeln till City Market och träffade Tanja på Starbucks. Vi planerade vår Vegas trip som blir till sommaren. Tror till och med att vi bokar resan nästa vecka! otroligt taggad =)

Vanillia mociahto.. såå god!

En överdrivet taggad tanja letar hotell :D

På tisdagen så började jag jobba vid 11. Planerna var att jag och Brody skulle till ett museum som är rätt nära en strand som Jenny surfar på. Så jag tog egen bil medans hon och Brody åkte före mig. Vi stanna till vid mill valley för att hämta upp Jennys vän OJ som oxå skulle surfa. Hans bil hade pajat så han fick åka med mig så jag hittade rätt! Var rätt kul att höra hans svar på "hur ser du svenska människor?"  "långa, blonda och blåa ögon" i stort helt tvärtom mig haha.
bakgrunden till museumet var golden gate bridge =)
Taggad grabb!

Vi byggde även tåg härom dagen!
Och jag skickade den här bilden till Vanessa som var på au pair möte =)
om jag hade haft pengar hade jag garanterat köpt en glass.. Man springer ju som sagt in runt med pengar på sin löptur .
världens godaste frukost!
Hamnade i biltrafik på vägen hem från stranden.
woho, fort gick det..

Museumet jag och brody var på var ett descovery museum så vi gick runt där och gjorde allt man kunde göra innan grabben blev trött. Då åkte vi till stranden och hängde där några timmar. På kvällen sedan träffade jag Lina. En svensk au pair som bor här. Och jag tror vi hann prata om hela våra liv de 4 timmarna vi hängde.. haha. För mig var det så ovant att prata svenska. Är ju så van med internationella vänner.
Hur som helst. Vi åkte till ett ställe där man kan se utsikten över Golden gate bridge. Otroligt vackert! Sedan åkte vi till Starbuks och köpte varsin kaffe som vi drack medans vi satt vid vattnet och pratade hur länge som helst. Vi åkte sedan till en liten bar som är rätt nära mig för att spela lite biljard. Och jag kan ju säga att jag INTE är bra på det .. haha! Jag tror det är alkoholen som gör mig bra.. och i tisdags drack jag inget så jag fick stor stryk. Sedan spelade hon med en kille i 40 års åldern som ville spela. Efter ett tag förklarar han att han är skådespelare och vart med i showen 24 och filmen American History X. Sjukt vad världen kan va liten ibland=)

Biljard med Lina!
Golden gate bridge!
hejhej!
Så vackert!

Jag var hemma vid 11 tiden och då var jag lagom trött.
På ondagen gick jag upp med Jenny och Brody för att försöka göra klart allt snabbt så dom kom iväg till skolan i tid. Vid 9 följde jag med Emma, en finsk aupair, till skolan där man skriver in sig på kurserna. Jag var där på tisdagen så jag visste vart man skulle gå. Så jag följde med som stöd. Vi ska nämligen göra en hike kurs tillsammans i sommar =) Sedan solade jag och pluggade på körkortet. Vid 3.30 kom Brody hem och Jenny åkte och Surfa. Jag och Brody höll oss inomhus för det var 100 (!!) grader ute. alltså nästan 40 grader. Det var sååå sjukt varmt! Och han hade redan vart ute hela dagen så det var bara bra för honom att vara inne. Och självklart blev det lek med legos. Han är så duktig med att följa instruktioner. Och när han behöver hjälp så visar jag bara hur han ska göra, och han gör det själv.
Jag gjorde middag till han och mig och sedan spelade vi några spel. Innan vi började läsa bok och sedan hopp i säng. Jag är så imponerad över hur enkel han är att få i säng. Han hoppar i direkt. fina Grabben.

Jag själv var hur trött som helst. Jenny sa att jag hade resten av kvällen off om jag ville göra nåt. Men jag kände mig bara för att lägga mig under täcket och kolla på en smörig kärleksfilm. Dock så ringde Vanessa mig innan jag hann sätta på filmen, och hon fick mig på bättre humör =) My sweet sweet friend!

Imorse började jag vid 7.15 så jag gick upp och satte på en show som brody kunde se medans jag började lite smått med hans lunch för dagen. Vid 8 tiden började han leka med legos och jag började steka pannkakor som vi åt tillsammans med jenny. Vid 9 tiden kom hans kompis hit som skulle åka med dom till simmningen som dom har. Jag tog Takoda ut för en promenad och sedan hjälpte Jenny att få in grabbarna i bilen.

Nu ska jag snart åka till stranden där jag ska möta upp dom. Så ska dricka kaffe och byta om först =) Och ikväll har jag mitt första au pair möte! Ska bli spännande att träffa resten av au pairerna =)