Isabelle

Big city life!

My second au pair year Permalink0
Idag vaknade jag runt 7 tiden. Tror fortfarande att tidsskillnaden inte har kommit ifatt, vilket inte gör nåt. Kl är  snart 9 här, och jag är såå trött. Så passar bra =)
Jag gick upp runt 8 och lärde mig frukost rutinerna. Åt även lite frukost innan jag lekte med Brody och klädde honom. Vid 10 åkte vi till staden, så häftigt!  Jenny släppte av mig på en gata där det skulle vara massor av affärer. Men jag tror jag gick vilse ganska snabbt , haha. Istället gick jag ner till vattnet. Satte mig på en parkbänk och läste bok medan jag hade Golden Gate br till vänster och Alcatraz till höger =) flyttade mig sedan till en skön strand som var i närheten. Underbart. 
Vid 1:30 tiden mötte jag upp Jenny och Brody igen och vi promenerade lite med en kompis till Jenny. Sedan tog vi bilen och åkte hem. Jenny åkte iväg och jag och Brody spelade basket, målade, blåste bubblor och massa mer. Jag lyckades även trixa in han i duschen, vilket Jenny blev impad över =) nu sover han så sött sen en timme tillbaka, Jenny är ute med en vän. Så jag passar på att blogga och lyssna på avslappnad skön musik.
 
Imorgon är det jag som har B-man på morgonen, sedan har han skola. Efter skolan åker vi iväg till Tahoe över helgen =) ska bli spännande och se vad som finns där. Jenny älskar det stället. De åker dit minst en gång i månaden. 
Så vi får se hur uppdateringen där blir. 
 
 
På väg in till staden, äver golden gate bridge!
första bilden från självaste staden =)
 
 
 
En bunt bilder som jag tog. Jag körde verkligen turist delux =)
hamnen!
 
 
 
 
Golden gate bride från bänken jag satt på. 
 
 
och alcatraz =)
 
 
backar finns det som sagt gott om här. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Köpte mig en islatte och satt i den varma sanden och läste! Så underbart!
 
 
 
en massa stål konstverk fanns det med.. 
 
 
promenaden med jenny, hennes vän och så lilla brody =)
 
Där har ni den ultimata Turistbilden =)
 Jag gillar att jag försöker lägga undan väskan så den inte kom med i bilden. Lyckat Issa pissa, lyckat!
 
Från vår målstund =) 
 
 
När jenny visade mig runt i huset så visade hon mig den här och sa "nobody likes this, maybe i should throw it away.." "emh, I can eat it..." sa jag lite försiktigt! Kan ju inte avsluta min besatthet.. än. Hon märker när den är tom ;) och det finns två av den!! i STOORA burkar! 
 
Har blivit önskemål för att se mitt nya room! så here we go! inte i närheten på storlek som mitt gamla. Men jag gillar det, passar mig PERFEKT! =) och sängen är så himla skön!
 
Ingången till mitt rum, från vardagsrummet. 
badrummet, som är bredvid mitt rum ( en garderob i mellan)
Badkar!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:DDDDD
Första blick in i mitt rum, hej hej Isabelle i spegeln som posar för att det ska se bra ut =)
Har fortfarande mina resväskor i rummet.. ska ta ut dom snart, lovar =)
garderoben! 
vänner och familj är uppe på hylan =)
Ett meddelande från Ida (förra au pairen) på min spegel. =)
Skrivbord (sitter där nu) och en till byrå!
och sängen som är som en liten bit från himmelen! Är som att sova på ett moln! Så skön!!
 
 
Det var det! =)  nu ska jag tvätta ansiktet, borsta tänderna och hoppa i sängen! 
 
 (det är fortfarande lite jobbigt för mig att titta på bilerna från Savannah.. Jag lägger upp när jag levt in mig lite mer här och inte saknar alla så galet mycket.)
Till top