Isabelle

11 months in America!!

my au pair year Permalink0
Jag är verkligen ur dålig på att blogga nu för tiden. Finns inte egentligen så mycket bortförklarningar. Ungarna hade sportlov förra veckan. Så blev en hel del jobb, och när jag var ledig så sov jag. haha! Nu är vi iaf tillbaka till vanliga skoldagar! =)
 
Senaste dagarna har inte vart så speciella. Förra helgen var jag på bio och såg en grym film! (ska visa er några filmtips i ett annat inlägg) och på lördagen jobbade jag först några timmar sedan träffade jag Viivi i Savannah och käkade middag. På söndagen sedan var det dags för au pair möte på ett ställe som heter The Mansion. Väldigt fint ställe, och på nedvåningen var det uppdukat för ett bröllop! Så fint! 
 
The Mansion!
Bröllops dukningen!
Tyckte det var så fint att de hade såna här "bordsnummer" =)
Moomin <3
A typical picture of us.. haha!
Så här såg jag ut på mötet =)
Och maten! Älskar verkligen Shrimps and grits! förstår inte hur jag ska klara mig utan det i San fran.. (säljs typ bara här i södern!) 
 
 
 
Veckan med barnen gick faktist fort. Oftast går tiden så sakta när man jobbar hela dagarna, men inte när man har 3 barn att underhålla! haha. Vi var på bio, lekte en massa och bara tog det lungt. JC sov borta mån - ons och Jess hade en vän över. Annars hände det inte så mycket annat. 
Christian letade efter sitt namn i namn kalendern de fick av min mamma =)
 
Och Jessica letade reda på vilket outfit jag skulle ha =) (hon valde ut vad jag hade på mötet) lilla fashionistan!
Älskar verkligen den här bilder på mig och Sav! så rolig =D haha!
Savannah började hosta häromdagen , så hon har vart vid doktorn 2 gånger. Lilla sjuklingen <3
 
 
Nu i helgen så hade Jessica sin sista cheer tävling. Jag valde att stanna hemma för att umgås med mina vänner (har bara en månad kvar här!!!) Meningen var att vi skulle åka någonstans. Men ingen hade en bil vi kunde ta, så det blev en tjejhelg isället med utgång på fredagen och mys på lördagen! Perfekt! 
 
 
En bild från gänget från i Fredags! haha, hade så sjukt kul =)
 
Och så hade jag lite hemlängtan , en kopparberg cider! vilka minnen =)
 
 
Idag så åkte vi och kollade på B när han spelade baseball. Solen lyste så det var riktigt nice att sitta där ute! Stackars B brände till och med sig. 
 
Efter det gick vi tjejer på stan lite. Jag köpte mig en fin sommarklänning. Äntligen hittade jag en som jag är nöjd med =) blir perfekt till nästa helg då jag åker till Florida i en vecka! =)
Blev lite froyo (såklart haha) och lite middag. Sedan åkte jag hem. Skönt att kunna varva ner lite. 
 
B som spelade =) Han fick faktist till en bra hit! (trots att hans lag förlorade stort..)
Selfie i solen! Älskar verkligen vårvädret här!! 
 
Lovar att försöka bli bättre på att uppdatera =)
 
Isabelle
 
 
Till top