Isabelle

Senaste dagarna!

my au pair year Permalink0
nu funkar internetet i mitt rum igen! =) var nog inte alls nåt virus, men nu är iaf mina bilder sparade på hårddissken! vilket jag måste rensa nån dag.. haha! 
 
Hur som , tänkte köra en snabb uppdatering på vad jag haft för mig. Nyår och de kommer i ett lite längre inlägg för har bilder på barnen osv.
 
Så,inte för att gå för långt bak så kör vi en vecka bak (så långt minnet räcker, haaa) 
 
Förra fredagen var det sista dagen för barnen innan det var dags för skola igen. Så vi passade på att åka till Savannah för att åka skridskor! Innan det var det ett tidigt besök vid tandläkaren i Beufort, vilket är åt andra hållet, så det blev mycket åkande. Tur att vi har filmer som sagt så ungarna inte blir så uttråkade =) 
 
Skridsko åkningen var ruskigt kul! Jag som är SÄMST i Sverige var typ bäst här! haha, var så kul att se folk försöka sig på att åka.. medans jag gled på som värsta drottningen. Fick mig dock att Sakna Sverlige lite mer. En sak som dock chokade mig var att ingen hade hjälm. Hönsmamma som jag är så sa jag direkt att ni måste ju ha hjälm till ungarna, de kollade på mig som att jag var knäpp och sa "ingen har hjälm!" och tydligen hade de rätt, för de hyrde inte ens ut hjälmar. och inte ens 3-4 åringar hade hjälm! Om det här hade vart i Sverige hade det blivit krig eller nåt. Och jag måste erkänna att jag var bra orolig när Christan ramlade omkull och nästan slog i huvudet. Nu är det ju Christan vi talar om. Han är uppe lika fort som han ramlar och ibland undrar jag om han ens märker när han ramlar. Hur som helst körde han på som en liten Svenne. Ibland gick det bra fort medans Jessica och hennes kompis höll sig mot väggen.. haha!
 
Efter det så åkte vi och köpte lite kaffe från Starbucks innan vi åkte hem. Väl hemma så sa min hmom att jag kunde ta ledig resten av kvällen. Så jag passade på att åka in till Savannah för att ha middag med Viivi! Det blev pizzastället som vi åt på första gången vi träffades och väldigt mycket prat. Även julklappsbyte. Tror hon gillade min hårfön låda mer än självaste tröjan hon fick! haha , hade inget att slå in den i så det blev den enda lådan jag hade här. 
Jag fick en bok med Nutella recept av henne och en hangover mask. haha hon känner mig så väl med min kärlek för nutella haha. 
 
efter middagen drog vi hem till Brian. Var så otroligt kallt ute.. nästan så att det var kallare än i Sverige. Väl hemma hos Brian kollade på youtube klipp och prata om allt mellan himmel och jord innan vi var tvugna att röra oss. Var hemma vid 11 tiden vilket var helt okej. Fick en skön nattsömn innan det var dags att vakna för jobb. halv 9 skjutsade jag Jessica och hennes kompis till hennes cheer träning. Efter det åkte vi hem för att hämta upp grabbarna och sedan till basket träningen. När det var över åkte vi hem och jag och Christy hjälptes åt att plocka ner julen. Var helt slut i huvudet efter allt plock. Men det var skönt att få bort alltihoppa på samma dag. Nu är julen verkligen bortstädad =) När jag sedan skulle sluta för dagen gick jag och sa hejdå till Christian som spelade tvspel. När jag vände mig för att gå sedan säger han "vänta! du glömde nåt" När jag sen vänder mig om för att se vad jag glömde står han på soffan med armarna utsträckta. Underbara unge, Det gjorde nog hela min lördag.
 
Efter det tog jag en snabb dusch och fixade mig innan jag åkte in till Sav igen för att möta upp tjejerna. Innan det drog jag och Brian ut och åt lite middag, som var himmelskt god. Den restaurangen kommer jag garanterat gå till igen .
Vi mötte upp hans vän Brian 2 som jag kallar honom. Självklart har de samma namn..  Vi mötte upp tjejerna på en bar och tog en drink eller 2. Blev absolut ingen galen kväll utan mer en skön kväll med mycket skratt och prat. 
 
På Söndagen var det en "hänga-framför-tvn-hela-dagen" dag. Vilket varje söndag är i stort sett. Älskar söndagar. Jag är alltid ledig dessa dagar så jag hinner varva ner och till och med börja sakna barnen innan jag börjar jobba på måndag haha. Jag tvingade Brian att kolla på hockey vm med mig som var mellan finland och Sverige som sorligt nog sverige förlorade.. Var ändå kul att se hur taggad Brian vart över matchen oxå! han satt och hejjade näst intill så mycket som jag gjorde. 
 
Efter det var det väldigt lugnt . Några filmer och kina mat som vi beställde hemkörning på haha. 
 
Annars har den här veckan flytit på som vanligt. Ungarna är back to school och träningarna likaså. 
2 bilder från förra helgen, resten av bilderna kom inte in till datorn.. fixar det sen! =)
Och en bild från igår, är så fint här utanför när det är solnedgång =) Även om bilden inte är så rättvis. 
 
 
 
 
 
Till top