Isabelle

Pappas & Karinas besök + julen Del 2

my au pair year Permalink0
första delen hittar ni snabbt HÄR =)
 
Onsdag:  Nu var det dags för den riktiga julen här! Vid  vaknade jag av att jag hörde 3 nyfikna, spända ungar se alla sina julklappar! Drog mig i cirka 15 min innan jag gick ut till resten av familjen. Barnen hade fått mycket fint av tomten, så dom var sysselsatta ett tag.. Men vid cirka halv 8 hade de myror igen. De ville ju öppna alla julklappar från oss =) Tomtens klappar var inte inslagna, Det har ju inte han tid med när han har så mycket barn att besöka ;)  Hur som helst, vi hade bestämt med pappa och Karina att de skulle komma in vid 8. Så halvtimmen mellan  7.30-8.00 var nästan tortyr för barnen haha. Så när paps och Karina väl kom blev det pang på rödbetan. De fick mycket fint och även jag hade lyckas med julklapparna. Tror one direktion filmen till Jessica gick hem mest från mig =)
 
Jag fick även många julklappar, vilket jag inte förväntade mig alls. Alla mina julklappar ser ni i inlägget under! =) 
 
Paps fick ett ölglas av mig där jag hade fixat så det står "KUNG KENT" på. Vilket gick hem. Karina fick en sååå fin ljuslykta. Den var verkligen sådär , hennes stil. Och jag ser framför mig hur fin den blir där hemma i allt det vita! =)
 
Min hostmamma fick smycken av mig och min hostpappa fick en beatles bok. Sen fick hela familjen en fotoram från mig där det stod "GOD JUL" och "Merry Christmas 2013" och så var det en bild på oss allihoppa plus Peter. 
 
Nedan kommer en hel del julbilder =)
Jessica fick mycket roligt så hon var nästan okontaktbar =)
Mer julkappsöppning!
 
Hon fick sin efterlängtade American girl doll! hon hade den vänstra sen förra julen, så nu har hon två! =) Tänk att dessa dockor kostar mer än 100 dollar.. Helt sjukt! 
Christian fick en radiostyrd helikopter som vi testade! Dock var det föör kallt den morgonen. Man ser nästan att marken har frost. 
Vi gömde en julprydnad i form av en saltgurka i granen, och den som först hittade den, fick öppna första presenten. Det var jag som gömde den, och det var nästan för svårt.. haha! 
Christian hittade den och han fick då välja första julklappen att öppna, och han valde den från mig =)
Jessica fick One direktion filmen av mig! Man ser hur glad hon blev! 
kramkalas =)
Hjälps åt att öppna julklappen från pappa och Karina! 
Mer kramkalas! 
 
Christy och barnen öppnar julklappen från mig =)
Man ser inte att det står KUNG KENT på , men pappa var väldig nöjd med julklappen! Den kommer nog fram varje jul från och med nu =)
 
 
 
Savannah intog sin normala plats =)
 
Syskon kärlek =)
Blev rent av överlycklig när jag fick min Kindle fire HD! tänk att jag har min egna surfplatta! =) 
Thank you so much my wonderful host family! I love it! 
 
Efter all julklappsöppning blev det middag med släkten! 
Här är det tre stolta svennar =) (en halv dansk och en halv finsk får man väl tillägga.. )
 
Jag och min styvmamma =) Tänk att hon funnits i mitt liv sen jag var 4 år =) 
 
Bus med Savannah =)
 
Jag och pappa =)
 
Hela kvällen avslutades sedan med lite julfilmer och häng, alla var rätt trötta så vi hamna i säng rätt tidigt! En väldigt bra första jul i Amerika =)
 
Torsdag: På torsdagen sedan skulle Christy och Chris åka iväg för att ha lite egentid med bio och grejer. Så vi hade barnen igen. Vilket inte gjorde oss så mycket. Vi byggde pepparkakshus och busade. Jag Karina och pappa lagade även svensk julmat till lunch =)
Pappa intog platsen som bus farbror! 
Till och med Savannah var med och busade!
Svensk julmat <3
De stora julmiddagarna med familjerna missade vi i år, men vi hade iaf varandra =)
 
Pepparkaksbygge! 
 
Nu tycker jag det räcker med del 2, Nästa del kommer så småningom , och det är även sista! 
 
för er som är nyfikna så hade jag ett bra nyår oxå! =) Ska lägga upp lite bilder från det sen med =) 
Till top