Isabelle

Helgen! Sent inlägg!

my au pair year Permalink0
Detta inlägg skulle bli postat i söndags.. men här har ni lite efterläsning.. =) 
 
Hej kompisar! 
Nu är jag återigen hemma efter en skön vilohelg! Vart ingen resa nånstans, utan istället vart det häng i Savannah med Brian. Helt perfekt. Kan köra liten sammanfattning av dagarna.'
 
Fredag: Började som sagt jobba vid två genom att hämta Christian från skolan. Åkte hem och lekte med honom lite innan jag skjutsade han och hans mamma till bensinmacken som är cirka 10 min härifrån, där var min hdad och väntade på dom. Dom skulle åka och kolla på JC's basket match. Själv hade jag ju au pair möte vid 6 , så hade inte hunnit med båda. Så jag åt lite mat och fixade mig innan jag åkte in för att möta de andra tjejerna. Och jag hade rätt, det mötet var inte allt för kul. Även om det alltid är kul att träffa tjejerna. Chokladtårtan var himmelsk oxå. Ruth sa att hon hade tänkt på mig när hon köpte den och köpte en med extra mycket choklad till min lycka! 
 
Efter mötet var det ju meningen att vi skulle äta middag allihopa, men det slutade med att det vart jag och Vanessa som åt. De andra kunde inte eller var panka.. haha! men det var kul att umgås med Vanessa med. Efter det åkte jag ner till stan för att först hitta parkering. Nu var kl cirka 10 på kvällen, och tro mig. att hitta en ledig parkering 10 på kvällen i Savannah är helt omöjligt. Hittade en til slut, långt ifrån. Men det fick lov att gå. Efter en promenad på cirka 10 min så var jag på stan (ok, kanske inte var så överdrivet långt..) så mötte jag upp Brian, hans bror och deras kompisar. Hängde med dom tills vi promenerade hemåt. På lördagen vaknade vi upp vid 11 för att äta brunch på ett ställe vi åt på förra helgen. Ruskigt gott. Efter det tog vi en promenad ner till Starbucks för att ladda med kaffe och sedan hämta min bil, som faktist inte var så långt borta. 
 
Hela dagen var en riktigt slappdag och det största vi gjorde var att gå på bio. Ska skriva mer om den filmen sen =) och efter det middag på , troligtvis, mitt favorit ställe i Savannah. Publik. en mysig liten restaurang som ligger på hörnet på en tvärgata. Nästan omöjlig att hitta. Men där hade jag och B vår "första dejt" så det var inget svårt beslut att gå tillbaka dit. Jag beställde musslor. Som var otroligt goda. 
 
På söndagen sedan åkte jag till Köpcentret för att shoppa med Vanessa. Hittade lite smått och gott och hade det trevligt. åkte sedan till stan för att hämta upp B som var och kolla på en football match. Åkte till hans place och så lagade jag min goda kycklig gryta. Som gick hem =) Vi la oss tidigt eftersom han skulle jobba och jag hade planer på att komma iväg tidigt. men efter att han åkt så somnade jag självklart om. vaknade 10 och fick stressa mig upp och iväg. Då är självklart hela stan avstängd för någon parad som på gick. Så jag fick ta en omväg för att komma hem. Var hemma till 12 , då jag oxå började jobba. och hann även träffa min hmoms syster och systersdöttrar innan dom åkte iväg.
 
Så idag har jag och barnen åkt och spelat lite spel och ätit fro yo. Sen hade jessica träning. och nu sitter jag här. Barnen var lediga från skolan idag, men imorgon är det back on track. som tur är =)
 
 
 
Jag och örhängen... alltså det går inte. Jag ger dessa en vecka sen är de borta. De försvinner mer än strumpor i torktumlaren. 
Jag har aldrig haft det är här sugen efter VS som typ ALLA i Sverige har. Men när det var extra pris så gäller det ju att passa på. Och jag gillar det faktist. Vet dock inte om det är nåt jag vill lägga 100 tals kronor på. Men skadar inte att prova. synd bara att doften försvinner rätt fort. Även om det är VS så är kvaliten inte den bästa. Men ni där hemma som är sugna på det, glöm inte att "boka" plats i resväskan =)
Fullkomoligt älskar denna jacka. Går att ha den som en vanlig skjorta. Men här blir det så varmt på våren/sommaren så denna blir en perfekt vår jacka =) Från Forever 21
Och så en fin tröja som är olagligt skön från GAP. En av mina nuvarande favorit butiker =)
 
Ochså lite blandade bilder =)
 
 
Den i mitten är mammas nya valp :D tjooockis! vad jag längtar efter dig redan, fina Zimba <3
 
Såhär såg det ut för några dagarn sedan när jag tog ut Savannah på en tur.. Ett riktigt höstväder.
 
 
Efterrätt på daten med B.. Älskar espresso Martini.
 
Och så här ser det ut utanför köpcentret. Riktigt sommarväder. Förstår ni vad vädret hoppar här ? 
 
Och så två bilder från måndagen med spel och Fro yo :) 
 
 
 
Till top