Isabelle

Godmorgon!

my au pair year Permalink0
Åh vad det är svårt att gå upp tidigt när man inte behöver det.. Jag försöker verkligen lägga mig i tid så jag är pigg vid 8 tiden. Men det går liksom inte, vaknar vid 9 och är så svinigt trött ändå. Även om jag försöker tvinga upp mig då. Sen har jag vaknat de senaste dagarna vid 5. Och då blir jag ju självklart pigg. Förstår inte vad det är med kroppen och tidsrytmen. 
 
Idag är det Torsdag. Basket träning är på schemat och sedan vet jag inte riktigt vad som händer. En lugn hemmadag kanske. Städa lite i huset för på Lördag kommer 3 av Christys systrar hit med familj. Jag ska kolla om jag kan sova i Savannah i helgen för då kan en av systrarna ta min säng. Vi får se hur det går. Måste iaf städa så jag har det gjort. 
 
Imorgon är det Fredag och jag har en skön vilohelg framför mig. Imorgon är det au pair möte. Ett mindre roligt faktist, om säkerhet. Men jag ser ändå fram emot att träffa de andra tjejerna och den goda chokladkakan som Ruth tar med sig, mmmhmm! Sen får vi se om vi går ut på middag eller vad som händer. =)
 
Så helgen är med andra ord väldigt oplanerad, jag är ledig från fredag eftermidddag till Måndag lunch, så nåt måste jag ju hitta på. Kanske tvingar någon att ta en liten roadtrip nånstans =)
 
Måste även tipsa om några böcker (haha, nu blir väl mamma överlycklig) Hunger Games böckerna. De är så bra. Jag började med första runt thanksgiving som är i Nov då jag lånade min hmoms kindle. Nu när jag har min egna (fullkomligt ÄLSKAR den!!) så har jag läst klart både ettan och tvåan. Är på sista boken och det är såå svårt att slita sig. Läser så fort jag får tillfälle. Ska bli spännande sen och se om nästa film har sina likheter. Jag försöker föreställa mig iaf hur det skulle kunna vara i en film. Så bara längtar tills den kommer ut =)
 
 
 
Annars har jag tänkt mycket på min flytt. Har vart i det där läget att jag bara längtar, jag kommer se så mycket. Men nu har jag insett allt jag kommer mista. De simpla sakerna, som att vara ledig på morgona. Dricka vaniljlatte varje morgon, busa med Savannah, träningar med barnen osv. Tänk om jag får en familj som inte alls gillar sport? Jag ser mig själv nu som ett sportfreak. Jag kan så mycket mer om football, basket, cheer osv. Nästa sport jag kommer lära mig av blir Baseball som börjar runt mars. Men liksom, vad händer om nästa familj totalt är ointresserad i sport. Hoppas jag åtminstone har nån att kolla matcher med .haha! 
 
För att uppdatera mer min förlägning så har jag fått en första match, alltså en kanske framtida värdfamilj. Som bor i Oakland, CA. Ganska nära San Fransicso, som jag alltid velat åka till. Det är en liten flicka i den familjen . Så vi får se. Har inge bråttom med att bestämma familj än. Jag har ju som sagt några månader på mig =) 
 
 
Och så en sista sak, Jag saknar min bästis. Så mycket! 
Och mina två favorit mongotjejer.. Jag tycker om er så mycket. och bara längtar tills vi träffas igen! <3
 
Till top