Isabelle

Orlando with Hampus and Jennie! (del 1)

Resor, mina bästa!, my au pair year Permalink0
Fredag: Jag åkte och hämtade Christian och tre vänner till honom som skulle hem på "fest". Det var alltså Christians födelsedagsfest =) Väl hemma så bärde jag in alla barnens väskor och sedan åkte jag. En väldigt kort arbetsdag med andra ord. Åkte in till Savannah parkerade bilen, B skjutsade mig sedan till bussen. Hamnade vid ett säte för mig själv så jag läste klart macking jay, sista boken av hunger games trilogin. och helt ärligt, jag är kär i slutet. alla borde läsa den. Hoppas slutet i filmen blir lika bra.
Bussen stannade i Jacksonville i cirka 1 timme och 30 min. Så jag började kolla på en film under tiden. Jag var i Orlando vid 11 tiden. Men det kändes som tiden gick fortare. 
Väl i Orlando tog jag en taxi till hotellet där Hampus och Jennie var. Kändes inte så aktuellt att försöka hitta runt med lokal bussarna ensam. Taxin gick på 30 dollar.. helt sjukt ju.. 
 
När jag väl träffade Hampus och Jennie blev det massvis med kramar , prat och skratt. Även en och annan öl gled ner. Vi somnade ändå hyfsat tidigt, för vi förstod att det skulle bli en händelserik lördag =)
 
 
 
Lördag: Klockan ringde halv 9 och jag hoppade (bokstavligen) i Hampus & Jennies säng! Gick ner och åt den tråkigaste frukosten någonsin. Men hey, grattis är gott. Gott var det ju ifs inte, men ändå. Mer pengar till roliga saker . Sedan gick vi till en liten butik nära vårt hotell för att köpa biljetter till Island of Adventure. Var cirka 5 dollar billigare plus att vi slapp stå i den evighets långa kön. Vi behövde bara hämta ut våra biljetter. Perfekt! 
 
Vi började med att imponeras av allt fint, sedan hoppa vi lite av glädje, innan vi började planera på hur vi skulle gå. Jag och Jennie stod för planeringen medans det enda Hampus gjorde var att kolla up i himmelen för att hitta de högsta och galnaste åken. Jag och Jennie hade en plan på att promenera runt alltihopa, men det sket sig rätt fort när Hampus såg The Hulk. En galen berg och dalbana. Han behövde inte fråga två gånger, jag var lika fort in som honom. Jennie stod över. och stackarn fick vänta över en timme. Det var först 40 min väntat. som vi inte tyckte var så illa pga att det var tidigt. Kan bara tänka mig hur långt det var på eftermiddagen.Dock så började det regna när vi stod i kön. Vi var inomhus så vi tänkte inte mer på det. Men de stängde av berg och dalbanan ett tag. Och jävlar vilket roligt åk det var. Jag total mossade dock Hampus hand. Tänkte, om jag ska ramla ut, ja då får fan han hänga med .
Sprang på min älskling.
Åket hampus och jag tog! total mossade hans hand. Vad jag skulle vilja ha med mamma upp i det åket =D
Lite random bilder =)
 
 
Efter det vandrade vi runt, tog bilder på varandra och allt vi såg. Jag blev helt extas när vi kom till Jurassic park. Vart även biten av en ekorre där!? skulle hjälpa den jäveln då han fastnat.. Tänker aldrig mer hjälpa dom små gnagarna.. Dock var det inge stort bet. men ändå..
Jurassic park var lite av en besvikelse. var liksom inget .. Men kul att se kanske. Började sedan total regna när vi precis köpt lunch, så det var rätt lugnt från vår sida. Vi satt under tak och åt pizza och drack öl. Helt perfekt. När vi sedan var fördigätna slutade det regna. hur perfekt ? Vädret var verkligen hur bra som helst. Det regnade inte hela tiden. Utan var skinande sol mestadels av tiden. Men ibland kom det rejäla skurar (två gånger tror jag) Så köerna var inte alls långa. Perfa! 
 
 
Glad tjej minuter innan ekorren bet mig.. (som jag kollat upp, jag kommer överleva! )
 
Killen hade inte en anning om att det döck upp en T rex bakom honom. Blev som en scen från Django efter bilden togs. eller från Jurassic park , när killen på toaletten slukas hel. 
 
Lunch och öl! är det semester så är det =)
 
Det bästa på hela Island of Adventure måste nog ha vart Harry Potter. Alla tre var så otroligt impade och fotade allt vad vi såg. Sedan var det ett åk inne i hogwarts, som jag och Hampus älskade. Men stackars Jennie tyckte inte det var så kul. Var väldigt mycket snurrade. Vilket vi inte alls hade räknat med. 
 
Butterbeer! Först trodde vi det var alochol, men icke sa nicke, det var den vidrigaste smörjan jag någonsin testat! var som att dricka smält socker! usch. Tack och lov tog vi bara en och delade på. 
 
Diggar muschen man fick dock.
 
Staden var mer häftigt än själva åket. men jag skulle garanterat göra de igen! =)
 
Efter det åkte vi några vattenåk. Vi var så otroligt blöta. Så det vart slutet av dagen. Vi kunde inte komma hem tillräkligt fort efter det, haha! 
Väl hemma så duschade vi och fixade oss. Drack några öl och laddade för middag. Jennie kände sig fortfarande yr så hon gick hem efter middagen :/ tur att dom kommer till Savannah snart, då ska hon och jag ta igen det =). Jag och Hampus dock kände oss för att fortsätta ut och se vad som skedde i Orlando. Vi såg att city market, stället mellan Universal och Island of adventure, hade barer osv, så vi promenerade dit. Bodde ju så nära. Typ 10 min promenad till allt. Perfekt! Väl där hittade vi en klub som hade världens bästa musik. Allt var i min smak. Vi tog ett bord och så satt vi där och babblade. Vi glömde till och med bort att dansa. vid 2 sedan var vi härligt fulla , väldigt glada och kände att vi ville göra mer. Vi fotade med allt möjligt och hade det bara så kul! Träffade ett par som vi tror vi kommer hålla kontakt med resten av våra liv. Vi hade så kul tillsamans. 
 
Så här blöta och fina (OCH KALLA) var vi efter två vattenåk. Mina jeans vägrade torka ens lite grann, så det var som att gå i jeans som vägde 3 kilo. 
En av de två vattenåken. Stackars hampus fick stå över, för personalen sa att vi skulle ha väskan i vagnen med oss ?Liksom va ?
 
 
Söndag: På söndagen vaknade vi faktist upp och var pigga. Dock efter frukost tid, så en god big mac gled ner som brunch. Efter det åkte vi till vatten landet, Wet n' Wild. Var inte alls mycket människor där så längsta vi fick vänta i kö var cirka 10 min. Där hade vi det så kul. Sprang runt som barn. Åkte massa åk, chillade i "lazy river" och bara hade det skönt. Jag vart till och med brun. 
vid halv 5 började vi frysa nå otroligt, och det passade bra , för dom stängde kl 5. Så vi åkte tillbaka till hotellet. Jag packade ihop alla mina saker, och sedan drog vi på middag. Efter middagen låg vi i sängarna och slö pratade, böt bilder och bara slappa. vi var så trötta. Och jag var inte alls sugen på en buss resa hem. Men var ändå glad över att åka buss. Tänk om jag hade kört?! usch vad tröttsamt och tråkigt. 
Hur som helst, bussresan gick finfint. Från orlando till Jacksonville hade jag en snubbe bredvid mig som inte ville hålla käften! försökte ta mina hörlurar , blunda och allt möjligt. men jag tror han var hög eller nå. Till slut somnade han. och jag med. Sedan fick jag vänta i Jacksonville i två timmar på att bussen skulle fortsätta.. Förstår inte varför vi inte kunde åka direkt. Alla satt och såg sura ut. Bussresan från Jacksonville till Savannah gick otroligt fort. Kan vart för jag total däckade. Väl i Savannah fick jag tag på en taxi direkt, så var hemma hos Bcirka 5:15. Var så otroligt skönt att krypa ner i en säng då. Bussen var inte så skön alls. och så var det inte helt fel att ha två armar om sig =)
 
Med andra ord var helgen helt perfekt och det var så underbart att se Jennie och Hampus igen! Nu ser jag dom redan nästa vecka igen och jag längtar som en tok!!! =)
 
 Jag har fler bilder, men dessa har tagit ett dygn att få upp (typ) , Så lägger
Till top