Isabelle

Hej!

my au pair year Permalink1
Såååå ledsen att jag inte uppdaterat på länge.. blev förvänad när jag såg att det var mer än en vecka sen.. Men har verkligen haft fullt upp.. Så här kommer lite uppdatering på vad jag gjort =)
 
Hela förra veckan var lite som en lycko bubbla. Hade otroligt bra dagar. Barnen och jag köpte alla hjärtans dag godis och fixade ihop små påsar med godis till deras kompisar. Annars var veckan som vilken vecka som helst, träningar osv.
 
På fredagen, alla hjärtans dag, var barnen lediga från skolan.  Och vi hade en otroligt bra dag. Började jobba vid 9 och gav tjejerna frukost. Jessica hade en kompis som sov över. Sedan kom även deras kusin över. Det var otroligt fint väder, så vi åkte in till stan för att äta lunch och hänga vid parken ett tag. Efter några timmar tröttnade barnen och vi åkte hemåt. Jag, som fortfarande ville hänga ute i solen, frågade om vi inte skulle leta lite hajtänder. Vilket de ville. Så det vart ytterligare en timme ute i solen =)
Väl hemma sen började vi baka sockerkakor och muffins. Ett riktigt alla hjärtans dag bak =)
När det var klart var jag ledig för resten av kvällen, så jag skyndade mig på att byta om och åkte sedan in till Savannah för att äta middag med B =) självklart hade vi inget bord på nån restaurang. Han hade försökt ringa hela dagen, men var i stort sett omöjligt. Men vi bestämde oss för att åka till en Restaurang som inte ligger långt ifrån hans ställe, och den resturangen har blivit lite av en favorit till oss. Och till vår lycka fick vi ett bord efter 3 min väntat! helt perfekt. Och så gott. Musslor, pasta och annat gott. Efter det gick vi till ett annat ställe för att träffa hans kompis. Utsikten från det stället var otroligt. Synd bara att bilderna från kameran inte blev så bra..
 
På lördagen sedan var jag uppe redan vid 8. Skulle möte upp min hmom och tjejerna för att kolla på Jessicas cheer tävling. Vilket hon kom 4 i ! åh vilken lycka det var! tyvärr fick de 11 minus poäng pga en regel de missade, så det var deras tränares fel. Men men, 4 är bättre än sista plats ! =)
 
Efter vi vart där HELA dagen så träffade jag upp Katie och Mary för en middag nere på vackra riverstreet i Savannah! Så otroligt härliga tjejer! Efter det mötte jag upp några andra tjejer som var redo för en utekväll. Hängde med dom ett tag, men eftersom jag fortfarande åt medicin så vart det nyktert för mig. En tidig kväll och i stället en skön söndag! Vädret var underbart (hur klarade jag mig i Sverige utan sommarväder i Februari ?! ) brunch på en uteservering, glass i solen och en helt enkelt UNDERBAR dag! förutom att jag fick ett stort utslag, som bara växt sig. Nu har jag utslag över hela kroppen och ser mer eller mindre ut som  ett freak utan kläder. Men det är på G att försvinna. Så det var nog en allergisk reaktion eller liknande.. 
 
 
Självklart  funkar det inte att ladda upp bilder.. är så trött på blogg. se alltså.... 
 
#1 - - Maria:

Kul attt läsa om hur du har det! Låter helt underbart! Är ju faktiskt så att man ångrar att man inte åkte själv för..några år sen.. ;)
Utslagen, dom kan inte ha varit en reaktion på pencillin+sol?

Till top