Isabelle

Sep. 18, 2013

my au pair year Permalink0
Jag ska väl börja med och säga att jag är oerhört trött och irriterad på blogg.se nu.
Jag funderar på att seriöst byta bloggsajt.. Anledningen är som sagt den jädrans mobilappen... det ska ALLTID krångla. och den vill varken spara inlägg eller publicera dom.
Hur mycket jag än uppdaterar den. Så någon som har tips på en bra bloggsajt där de har så man blogga från mobilen ? som faktist funkar?
 
 
Så.. nu är det sagt. Ska väl försöka sammanfatta de senaste dagarna. Som har vart oerhört bra. Efter mitt senaste inlägg åkte jag ut med familjen i båten. Vi hade en rolig, skön och avslappnade dag på sjön. Dock gick båten sönder först. men det gjorde inte så mycket. vi hamnade vid en brygga så barnen hoppade i vattnet och jag njöt av solen. Troligtvis de sista dagarna det är riktigt varmt här. dock varmare än svensk sommar. men de börjar att svalna.
 
Efter båtturen så stannade jag till vid barnens farfar med Christian Jessica och hennes kompis. De ville testa på att paddla kanot nedanför hans brygga. sagt och gjort så gjorde vi det.. och det blev inte riktigt som vi tänkt oss. tjejerna skrek och tippade över , christian och Jessica ville byta plats hela tiden, och det var tusentals små flugor runt omkring. haha! men det var en upplevelse. och det var faktist helt ok, tror barnen överreagerade lite.'
 
efter det stannade vi till vid en annan brygga så dom kunde avsluta dagen med lite glädje genom att hoppa i vattnet.
 
När vi sedan kom hem så hittade jag ett stort grönt paket till mig! vart helt överlycklig. Så mycket svensk godis!! tack snälla fina mamma! gjorde nog hela helgen!
 
Efter jag stusat runt och mumsat godis så hoppade jag in i duschen för att börja göra mig redo för middag och bio med Angelica. vi åt på Macaroni grill, hade efterätt på Frozen yoghurt och sedan såg vi filmen.. kommer dock inte ihåg namnet nu.. men jag har glömt att skriva om ganska många filmer nu, så det kommer upp ett inlägg med tips på filmer. Var sedan hemma vid halv 1 och somnade rätt fort.
 
Vaknade upp och såg att min kusin blivit pappa! en fin liten Max! :) så var lite extra glad hela söndagen! Stort grattis Carita och Nicklas! En liten present dyker upp till Max snart!! :) Åkte in till Savannah med min Lcc och Laura och Angelica, det var dags för au pair möte. Och jag älskar verkligen när vi träffas och umgås allihopa. Det är så kul och mysigt. Vi var oxå på en väldigt fin restaurang som oxå var ett slags museum.
 
Efter brunchen där så åkte jag Angelica, Laura och Marianna till köpcentret.. vilket är farlig för mig. SPECIELLT UNDER REA!!! Två par byxor, en hoodie, och två linnen åkte med mig hem.. kanske inte var så farligt ändå. Men tanken var ju att inte köpa nåt ALLS! även lite presenter gled ner!
 
 
På tal om presenter, Om någon vill att jag ska köpa något till hen , t.ex. julklappar eller liknade , Maila mig på [email protected]! så ska jag försöka fixa det!! kom ihåg att det tar ett tag för paket att komma till Sverige! :)
 
Hela dagen var perfekt. Vi hade så kul och jag tror jag skrattade hela dagen. vi avslutade dagen med frozen youghurt innan vi hämtade upp Mimi från flyplatsen.. tänk, nästa gång jag är på flygplatsen så hämtar jag mamma och Roger!! längtar så! Tror jag var hemma vid 9 tiden på kvällen sedan så jag stupade i säng direkt..
 
Igår var det en normal arbetsdag/skoldag.. började med 3 timmar i skolan. vilket inte är roligt alls. kämpar som en galning nu så jag kan slippa det. hatar att jag har så svårt för matte..
 
Åh just ja, måste berätta vad som hände när jag väntade på Jessica utanför gymnastiksalen. Jag gick mot dörren och såg att en kvinna stod bredvid och kollade in i fönstret, trevliga som alla amerikaner är så log jag och sa "hi, how are you?" (för det säger man till alla, jämt. ) och då såg jag vad hon höll i handen.
. jag höll på att flippa baklänges! en söööt liiiten 3 veckors gammal kattunge. som precis öppnat ögonen.
Jag som inte gullat med en katt sen jag vet inte vad blev helt till mig. trevlig som hon var lät hon mig hålla den lilla. Och om inte Jessica var allergisk hade jag snott med mig den direkt. den var så söt.
Kvinnan berättade att de hittat den övergiven så hon matade den med flaska. Lillen hade inte fått kvällsmaten än så den försökte äta upp både min näsa och mitt finger. Men det fick den så gärna göra. ville ju typ äta upp hela den. Även Jessica blev helt till sig. även om hon inte kan röra den.
Åh vad jag längtar tills jag får mitt egna place så jag kan köpa mig en kisse.
(eller 11stycken. så jag kan agera galna katt-tanten)
 
Okej, nu tror jag att jag uppdaterat mig från de senaste dagarna. jag ska hålla er uppdaterade om jag byter bloggportal. Men det tar vi då! :)
 
Nej men självklart funkar det inte att lägga upp bilder nu HELLER!! skit blogg.se.... Så ni får ett långt bild inlägg lite senare i veckan.. förhoppningsvis imorgon! förlåt. Nu ska jag äta svenskt godis och kolla på svenska hollywood fruar! puss!
Till top