Isabelle

Filmtips!

Issa tipsar, filmtips, my au pair year Permalink1

Percy Jackson 2 Sea Of Monsters

Helt okej film. var inte den bästa jag sett. men helt enkelt ok. jag som är tokig i fantasi filmer var lite små besviken att det var så pass lite "fantasi". 
 
Den handlar som sagt om Percy Jackson, som i första filmen får reda på att han är halv gud. I den här ska dom kämpa mot nån djävulen. Det roliga är att de är i vattnet i cirka 15 min av filmen. så det är lite lustigt att de valde just "sea of monsters" som namn. Hur som helst den får: 
 
★★☆☆☆
 
 
 

Riddick

 
Den här filmen var väldigt .. förrvirande. Men jag gillade den. Den var spännande och nerkittlande. Vin Diesel är ju en så grym skådespelare. Dock så får filmen minus för jag inte riktigt förstod hur, var och varför. men annars var den ok. Så ni som gillar spännande action rullar och krig mot konstiga varelser borde se den här, 
 
★★☆☆☆
 
 

3096 Days

 
Den här filmen är så gripande.. speciellt när man vet att det hänt på riktigt. Jag vill inte ens säga att jag gillade den. För det känns bara fel. men filmen är väldigt bra, och den visar tydligt vad andra människor kan göra mot andra.. hemsk med andra ord, men kanske lärosam..  Den handlar om Natascha Kampusch som blev kidnappad i Österiket när hon var 10 år och som sedan var fånge i 8 år. 
 
★★★★
 
 
 
Kommer inte på om det är några fler fimer jag sett.. tycker jag går på bio hela tiden. men kommer inte på någon nu.. haha! ska försöka fortsätta i det här stucket. Eftersom många filmer har biopremiär här innan Sverige så kanske det hjälper er att välja film när de kommer till Sverige om jag tipsar lite :)
 
#1 - - Bella:

Jag bor granne med flickan i filmen! :) /bella

Till top