Isabelle

Tuesday!

my au pair year Permalink0
När vi var i Washington så sa Viivi att hon återigen kände sig hängig. Hon var sjuk i stort sett hela förra veckan. Jag därimot, skröt om att jag inte vart sjuk sen jag kom hit. Jo men det fick man ju käka upp. Var så trött att jag inte ens vakna av väckarklockan imorse, och sedan har jag vart hängig hela dagen. 
Trots det har jag "tvingat" Jessica och Christian att städa sina rum. Det var en enkel match till början. Men insåg snart att all den rensingen måste delas upp. Jag vet ju själv hur arg jag var på mamma och pappa när de tjatade på mig. Så var nog inte alls en populär au pair när vi höll på. Men bättre blev det. fortfarande väldigt mycket rensning kvar. väldigt mycket saker man samlar på sig som barn, man vill ju verkligen ha ALLT. spelar ingen roll om man aldrig kommer leka med saken. Man ville fortfarande ha den!
 
När klockan var 5 berättade min hmom att de skulle tillbaka till skolan för att vara med på en slags band kväll och sedan midag. hon sa att jag var självklart välkommen att följa med, men jag förklarade att jag kände mig hängig så hon förstod att jag ville vila och gav mig lite extra vitaminer, har en så fin värdfamilj.
 
Så nu har jag kollat lite på min favorit serie, Walking dead och ätit snabbmiddag. Ingen lust alls att laga mat idag. Kollade även febern men den ligger fortfarande på OK. Hoppas bara att jag är utmattad, så jag mår bättre efter lite extra sömn..
 
Hann även prata med Hampus i Skype imorse! mycket trevligt =) Han och Jennie drar ju som sagt snart iväg till Asien i ett par månader. Är ju helt sjukt vad alla är splittrade nu. Men när alla är tillbaka i Sverige är det dags för en storslagen fest igen! Antar att vi, som cirka var 10 stycken från början, är minst dubbla nu. Ska bli spännande och se hur det slutar. och förhoppningsvis är inte jag den enda som är singel, som det vart de senaste åren.. haha!!
 
Nu ska jag ta en snabb dusch och sedan lägga mig i sängen. får se om jag känner mig pigg på Washington del 2. men o andra sidan, jag har ingen bråska. I helgen är det dock återigen en resa, denna gång till Atlanta! mycket nu! =) (måste bara hålla mig frisk))
 
 
 
Några bilder från Washington! Rätt häftigt att pricka av det på listan av vad jag vill göra/se i mitt liv! =)
 
Till top