Isabelle

Helgen!

my au pair year Permalink0
Vilken bra helg jag haft! Jag tycker inte om att skriva varje dag om vad jag gjort, för det känns så lite.. haha! eller så har jag inte tid alls. Så här kommer lite text + bilder om vad jag gjort i helgen! Enjoy:)
 
Fredag: Okej, så fredagen var inte alls så vild. Jag jobbade på som vanligt på dagen. på eftermiddagen sedan så åkte vi allihoppa till JC's Football game. Och jag är så stolt över att jag verkligen börjat förstå spelet. för nu är jag själv som de andra i publiken. jag skriker, hejjar och ställer mig upp när det är så galet spännande. Football är verkligen en rolig sport. önskar den var större i Sverige. Och jag längtar till näst nästa helg, då vi ska åka till Atlanta med min familj och se två football matcher! ska bli kul och se "the real deal".
 
Men som sagt, jag var dock där bara i början. Åkte hem vid 7 tiden , planerna var att jag skulle sova vid 9 för klockan skulle som sagt ringa vid 5 för mig. så jag kom hem, åt lite snabb middag och kollade på en film. släckte ner vid 10 tiden, men somnade ändå inte förens vid 1.. ofc! 
 
 
Några bilder från matchen. JC är numer 52. så ni ser han bakom staketet! :)
 
Lördag: Som sagt somnade jag inte förens vid 1. så var skapligt trött när klockan ringde vid 5. men det var ändå enkelt att ta sig upp. Visste ju som sagt att det skulle vara nåt kul som skulle hända. 
Vid 6 tiden satt jag i bilen. SJUKT vad mörkt det är om nätterna här. I Sverige är det liksom just vid 6 tiden. men inte här. sjukt mörkt. 
Var i Savannah vid 7 tiden och då svängde jag in på Starbucks för att köpa lite morgonkaffe och frukost. Mötte de andra tjejerna vid stället Color viben var på vid 7:10. Sedan var det bara att tagga color vibe med dom..
(Color vibe är ett slags race där du springer 5 km. Men innan, under och efter racet ska man försöka få så mycket färg på sig som möjligt. Man har både egna påsar med färg som man kastar på folk och folk kastar även färg på en. och personerna som arangerar racet kastar även massor av färg på människorna som springer. Färgen är helt ofarlig och är som ett pulver. ) 
.. Och det kan ha vart det roligaste jag gjort på länge! Fy vad kul det var. vi dansade från början till slut. Och så mycket färg vi fick på oss. jag tror jag hade färg överallt! 
När jag kommer tillbaka till Sverige ska jag absolut försöka fixa något liknande! 
Det där racet kommer jag leva länge på! 
 
Laura!
 
Viivi!
Morgonkaffe var ett sånt måste! Älskar starbucks! 
Viivi ja jag!
 
 
 
 
 
halv 8 på morgonen började det rulla in rätt mycket folk!
Före racet bilden. Jag har ingen aning om vilken pose jag kör på. tror jag var nervös. och ni ser påsen med färg jag har i handen. Det är alltså färgen. 
Angelica efter racet! hon var nog den som var galnast! vad jag skrattade med henne!
jag hade oxå rätt mycket färg!  mesr i
Jag hade oxå rätt mycket färg. mest i fejjan dock! haha
 
 
Angelica och Mariana!
kände mig som en hög smurf haha!
Efter bilden! som sagt, Angelica var värst! haha
 
 
Lite mer random biler från racet! Var såå kul! 
 
haha jag tror inte ni förstår hur mycket färg det är alltså! vi hade färg ÖVERALLT!
 
kolla bara på marken! 
Underbara morgon! Kan börja varje morgon på det här sättet. Oavsett om jag måste gå upp vid 3 på morgonen!
 
 
Efter racet så åkte jag direkt till Ridgeland för att jobba några timmar. Där var det en slags festival. ungefär som lindemarknaden. Så det var väldans kul, även om jag var hel nerfärgad och slut i benen. Jag är så stolt över hela Tilton familjen oxå. de hade också en 5k på morgonen och alla förutom Chris vann en medalj! JC sprang även på 25 MIN!! förstår ni hur snabb grabben är! Min senaste tid var 28, och då grät jag nästan! så otroligt impad över han, och de andra med såklart! Good job guys! 
 
Chris och Christy åkte iväg för att göra lite ärenden så jag och ungarna gick runt ett tag innan de ville åka hem. Väl hemma kände jag mig så sliten, nästan som att jag var bakfull. Snacka om att för lite sömn kan förstöra en. Tror även ungarna var slut. Vi alla var lite små griniga och trötta. men det var bara att bita ihop. Ungarna är så härliga, så det blir aldrig för jobbigt. 
 
Jag satt även ute en stund medans Brandon och Christian sprang runt och lekte krig. Det får mig att sakna när jag var liten och jag lekte krig med brorsan och mina kusiner. Tänk va tråkigt det kan vara att vara vuxen ibland. Men jag och Christian leker krig ute rätt ofta. Men det är det att fantasin inte riktigt finns kvar. När man var ett barn såg man allt. aliens, spöken, monster osv. Nu när vi springer runt med våra vapen så är det han som berättar och jag spelar bara med. haha
 
 
 
(klicka på bilderna för att göra dom stora)
Så här såg jag ut efter racet. jag försökte få bort så mycket färg som möjligt. Men det var svårt. hann ju som sagt inte ta en dusch innan jag började jobba. När jag tog dessa bilder förstod jag varför folk kollade på mig och undrade vad jag hade gjort. ser ju helt blåslagen ut! haha, men jag skulle göra om det 1000 gånger om.
 
När sedan föräldrarna kom hem fick jag ta min efterlängtade dusch. Och sedan åkte jag in till Bluffton för att möta upp Angelica för att kolla på bio, vi såg Runner runner, som ni kan läsa om ett inlägg ner. 
Vi skulle även möta upp Mariana efter filmen. Men vi var på tok för tröttta. Vi var helt slut så kvällen tog slut vid 11. Vilket ändå var skönt när man bara sovit cirka 4 timmar natten innan.
 
Jag efter filmen. Bilden är lite knepigt för jag står i en så konstigt vinkel. och mitt huvud ser gigantisk ut, men ser fortfarande pigg efter en dag med fart!
 
 
 
Söndag: Så igår vaknade jag vid 10 och kände mig så otroligt utvilad. så otroligt underbart. Var länge sen jag kände mig så utvilad. jag åt en snabb frukost och sedan åkte jag till Savannah för att möta upp Vanessa. vi gick runt i butikerna lite grann och jag köpte bara EN sak på min favorit affär, för SEX DOLLAR! var så stolt över mig själv. Varje gång jag går ut från den affären så har jag handlat för cirka 40 dollar eller mer. så det kändes ruskigt bra.
 
Vi hade sedan lunch vid Macaroni grill och sedan mötte vi upp Viivi och Linda. Viivi shoppade medans jag Linda och Vanessa kikade runt lite och pratade mest. åkte sedan hem vid halv 4 tiden för jag ville hinna dra till gymmet innan jag skulle ha middag med familjen. 
Men när jag väl kom hem insåg jag vilket fint väder vi hade. Så jag valde i stället att ta ut Savannah för en springtur. Men då ville även Christian följa med. Och självklart kunde han det! Savannah är en snabb hund, så det är sjukt svårt att hänga med henne. Men jag är stolt över christian, han fixade hela vägen! 
När vi kom hem sedan ville han åka ut med golfbilen. och då ville även JC följa med. så inte kan jag säga nej till det! Vi åkte ut till en bryggliknande grej vi har här på ön för att leta efter haj tänder. JC och Christian hittar alltid typ 100 stycken, medans jag inte hittar nån. Men igår hittade jag allt min första! vart så otroligt glad. Grabbarna bara kollade på mig och skrattade. De har ju typ 1000000 hemma, så att hitta en för dom är ingenting. haha! 
 
 

När jag var ute med Christian och Savannah!
han är så söt när han förklarar nåt för mig. Han förklarade varför hundar är snabbare. Och det är helt enkelt för de har 4 lika långa ben, medans vi bara har två! haha
När vi letade efter haj tänder. hur vackert är det inte här ? så otroligt fint. längtar tills jag kan visa mina föräldrar det här stället! 
Och min första hajtand! Den ligger i min lilla minnes låda nu och den hänger med hem till Sverige sen! JC var ganska impad på storleken oxå. Det var en rätt stor jag hittade som första tand ever! woho! haha
 
Nu har ni allt nåt att läsa! så vi hörs lite senare! =)
 
 
 
 
Till top