Isabelle

=)

my au pair year Permalink0
Igår jobbade jag inte allt för länge, tror det var cirka 2 hel timmar. Sedan åkte jag till Bluffton för att möta upp min LCC för att sedan gå på spökjakt med resten av tjejerna. Ruth och jag var tidiga så hon bjöd mig på en kaffe under tiden vi väntade på de andra =)
 
Självaste spökturen var sådär.. inte något jag vill lägga mina pengar på igen. och det "läskigaste" var en docka i ett fönster. Men fortfarande, vi fick en skön promenad. haha! 
 
Efter det åt jag pizza med Vanessa Angelica Mimi och Marianna =) Alltid lika trevligt och kul att hänga med dom. Tror jag var hemma vid 11-12 tiden sen =) 
 
 
dockan i fönstret..
lite bilder från spökturen. 
 
Idag har jag haft en grymt bra dag! Började med en skön sovmorgon som var väldigt behövlig också. Efter det slängde jag i mig lite frukost och tog sedan med grabbarna till en festival som var i stan. Christy hade Jessica och två av hennes kompisar som hade sovit över. Vi var där i några timmar och barnen gjorde allt möjligt. En trevlig man gav mig och barnen varsin biljett av nån anledning. Så jag passade på att vara med i det så kallade "cake walk". Det är alltså en lek där alla står i en cirkel på olika nummer, när musiken spelas så går man runt i cirkeln, och när musiken stannar så stannar man på en siffra. Sedan drar någon ett nummer, och den som står på det dragna nummer vinner en tårta! Rätt kul fakitst! sånt jag vill ta med till Sverige =)
Hur som helst, det var min första gång att vara med i. Så jag passade på att vänta tills en god tårta kom upp, Och när jag väl var med , så vann jag såklart =) haha,snacka om jag kände mig lyckligt lottad med en enda lott och en första gång! Efter ett tag vann även Jessica en tårta, och båda hennes kompisar. så vi hade 4 tårtor vid vårt bord. och två fick vi ta hem! Vilket passade utmärkt eftersom jag jobbade nu ikväll, så jag och grabbarna har lyxat till det med tårta. Jessica har vart på bio så hon har vart borta hela kvällen. Så hade egen kväll med grabbarna :)
 
Min tårta <- och Jessicas tårta ( som smakde som en liten del av choklad himelen) ->
bättre bild på min yellow fudge tårta med choklad frosting ;) (svengelska! haha)
 
 
Christian berättade att han aldrig sett Herkules, vilket chockade mig stort. Är ju en av mina favoriter. Så den var högst upp på önskelistan att se på. Så vi mös oss ner i sängen och kollade på den. Och till min lycka gillade han den. Efter den ville han se på en annan, tror det var kul att kolla film på min dator, så vi slog på the croods (vilket jag vart skeptiskt till, men såg att Emma rekomenderade den, och hon är ju nästan lika mycket freak i tecknat som mig så då borde den vara bra ;) ) och bra var den! tror vi alla tre skrattade så vi kiknade! en riktigt toppen film! 
 
 
Filmmys med mina favorit pojkar. <3
 
Nu sitter jag i mitt rum pch ska alldeles snart fixa mig för natten. Imorgon är det en hel städ dag och bio med angelica =) snacka om att jag älskar mitt liv just nu! skulle kunna leva såhär förevigt. Pratade med min kompis igår som snart ska lämna sitt au pair liv och hon är oxå rädd. Livet som au pair är som en lång semester. Att lämna det och gå tillbaka till livet i Sverige skrämmer mig. 
(Tänker inte lämna USA förens jag har ett liv som Maria Montezami ;) ) hah!
 
Nej nu svamlar jag mest! vi hörs imorgon under städ dagen! =) 
 
 
Och en bild på mig och Savannah när vi busade innan jag åkte! 
Godnatt =)
 
 
 
Till top