Isabelle

5 månader!

my au pair year Permalink0
Idag har jag vart vid familjen i 5 månader. Sjukt vad fort det går alltså. och det är en riktigt berg och dalbana att jobba som aupair. men jag ångrar mig inte för 5 öre.
 
Så idag åkte jessica hem med en kompis så jag tillfället i akt och hade en egen dag med Christian! vi åkte och åt Frozen Yoghurt och sedan till bowling stället för att spela spel. Han lyckades till och med vinna en nalle där. Efter det så åkte vi och hämtade JC och sedan hem. 
En riktigt bra dag. och de sa Christian oxå "today was a good day" Alltid lika kul att höra det. Han är så otroligt go den där ungen. Alla tre är. Jessica har kommit in lite i trotsålder nu. mn hon är ju som sagt 9 år, och tjej. haha, jag vet ju själv hur jag var. Jag fick även en kram av JC när han skule lägga sig. Det är såna här dagar man inser att jobba med barn är nåt jag vill göra hela mitt liv.
Och det finns nog inget bättre sätt att få erfarenheten att jobba med barn så som jag gör. Jag bor ju med barnen. De som får bättre erfarenhet än de är ju de som skaffar barn själva. Enda skillnaden är att jag fortfarande är "fri"  (även om jag ser mina tre som mina extra barn som jag alltid kommer bry mig om) 
 
Men som sagt. En bra dag, En ruskig bra dag! 
Nu är det bara en egen dag med JC som saknas. Men det är svårt eftersom han har Football varje dag. Men kanske lite senare i året eller början av nästa. Det kommer nog som sagt! :)
 
 
Froyo!
framför ett av spelen vi körde! Lasertag! för kul! 
och nallen grabben vann :)
 
 
Till top