Isabelle

Au pair!

my au pair year Permalink0
Just nu sitter jag och lyssnar på julmusik på spotify! Det piggar alltid upp mig. Jag blir alltid att tänka på när jag var barn när pappa och karina fortfarande bodde på Rådmansgatan. Då lyssnde vi ofta på julmusik under våra bakstunder osv innan jul. Ska bli otroligt kul att de kommer hit över Jul. Annars skulle jag nog vara väldigt deppig över julen. Nu har jag iaf två av mina familjemedlemmar med mig =) 
Och vi ska även försöka köra en svensk tradition med familjen här, Mandel i gröten! får se vad de tycker om den ideen =)
 
Annars så funderar jag väldigt mycket på min flytt som sker om 5 månader. Alltså 5 månader.. det är ju ingenting. Skrämmer mig vad fort det går. Är ju redan snart jul . 
 
För er som har missat det så har jag bestämt mig för att förlänga ett år till! Men någon annanstans i USA. Jag älskar verkligen min värdfamilj, och vissa dagar funderar jag faktist på att stanna här. Men när jag ändå är i Amerika så vill jag se så mycket jag kan. Även om det kommer va så sjukt svårt att lämna den här familjen, Speciellt barnen. som jag inte ens berättat det för. Hur ska jag kunna berätta det ? Jessica frågar fortfarande om jag kan stanna ett år till.. Men jag tror (vet) att jag kommer ha den här familjen i mitt liv resten av mitt liv! och i framtiden hoppas jag de kan komma och hälsa på mig i Sverige. Vore så sjukt kul! =) 
 
Och ni där hemma, oroa er inte! Det kommer inte gå 2 år innan ni får se mig igen! Jag ska försöka komma hem en vecka i mellan så jag kan krama om alla och så alla ser att jag faktist mår bra och har blivit en helt annan person sen jag kom hit! =) så mormor & farmor, Vi ses snart <3
 
Au pair är verkligen det bästa beslut jag gjort i hela mitt liv. Inte bara det att jag sett och upplevt så sjukt mycket så har jag oxå förändrats till en annan person. En bättre kan man tänkas. Jag ser mig själv som en vuxen nu. Jag har mer ansvar än de flesta i min ålder. Har liksom ansvar för 3 barn som inte ens är mina 5-6 dagar i veckan . Jag älskar den tjejen jag blivit. självklart har jag fortfarande min sjuka envishet och vilja med allt. Men alla har vi brister =) Jag längtar till jag känner mig klar med Amerika, då jag kan komma hem. Träffa en fin kille, köpa hus, en hund och en katt och kanske även en liten bebis! Det kommer dröja några år till. Men jag kan inte annat än att le när jag tänker på framtiden.
 
Nästa äventyr blir Californien! =)
 
 
Till top