Isabelle

Äntligen Internet!

my au pair year Permalink0
Nu har vi äntligen ett fungerande internet här i huset! =) har dock inte tagit så mycket bilder alls än. Men vi stannar här som sagt till på Söndag. Så det hinner jag nog med! =)
 
Så idag har det vart regn regn och lite mer regn. En riktigt regn dag. Det var bara tur att killen som skulle fixa vårt internet redan kom vid 10 tiden. Annars hade barnen blivit tokiga av tråkighet. 
Snubben slängde typ bara en titt på prylarna vi hade och gick sedan ut, han kom in en liten stund senare och sa "that was easy". Då var det alltså att vår internet-kabel-sak hade blivit blandat med grannen, så de hade stängt av vårat. Men tur det är fixat nu =)
 
Men inte långt efter att tvn funkade så kom barnens kusin George med sin dotter Lia, som är i Jessicas ålder. Så då blev det fia spel. Jag stod över och lät de andra spela medans jag fixade lunch. Om jag fick en dime för varje gång jag spelat fia hade jag vart rik idag. 
Det var jag som tog med Fia från Sverige, och barnen älskar det. Speciellt Christian. I somras hann jag knappt komma in i huset innan han kom springandes och frågade "can we play Fia ?!" 
 
Efter spel i cirka en timme fick vi nästan tvinga barnen att ge upp. När man är så många blir spelet så otroligt långt. och barnen blev otåliga. Men till slut slutade de med spelet, och då började de leka kurrigömma i huset och lite annat. sedan vart det vilostund och lite film. George och Lia åkte iväg och vi blev nog lite uttråkade igen. Så vi åkte ut med golfbilen och köpte glass. Det regnande fortfarande, men inte så farligt. och golfbilen skyddade oss en hel del. 
När vi sedan kom tillbaka ville Christian åka ut mer med golfbilen. Så han och jag åkte runt lite. på vägen tillbaka ringde pappa oxå och skrattade åt våran regniga åktur. Vi hade full fantasi på att vi blev jagade av både det ena och det andra. Och de stora vatten pölarna var super kul! 
 
kom en för en stund sedan efter en snabb springtur med Savannah (vår hund). Skulle ta ut henne och såg att regnet nästan avtagigt, så bestämde för att springa ut. Direkt när vi kom ut till vägen hör jag ett underligt ljud, nästan som när man sitter i ett flygplan. Sånt där susande ljud, efter några sekunder inser jag att det är vågorna jag hör. Så det var inte alls svårt att bestäma vart jag skulle springa. Savannah blev, som vanligt, helt tokigt av att springa, och det är bara att försöka hänga med i hennes tempo. 
Vågorna var helt otroliga. Så stora. Och det var sånt där fint ljus från molnen som lös ner på dem. Som det brukar vara i filmer. Satte mig en stund med Savannah innan jag insåg att det började bli för mörkt. då var det bara att traska hem. Lite besviken att jag inte fick några bilder. Men ska promenera ner med kameran nån dag utan Savannah. Vågar absolut inte riskera att ha en kamera hängades på axeln om hon råkar få syn på ett råddjur (som det finns MASSVIS av här !!) eller en ekorre. 
 
Christian var precis in i mit rum och ville göra nå. Så vi spelade lite 4 i rad. vilket jag vann på 80% av gångerna haha. Men som tur är så kan Christian hantera förluster. Så vi både fick en rolig stund .
 
Nu luktar hela huset ljuvligt. Middag håller på att fixas. Efter middagen ska jag nog ta ett bad och kolla på Walking dead. Ett nytt avsnitt har kommit ut, Wiho!!
 
Hängtid när barnen är trötta och vill bara kolla tv. Då får man nöja sig med en gammal skvaller tidning. 
Tog Savannah ner till havet samma dag som vi var här.. Tror vi alla mår lite extra bra när vi kan springa på stranden. Så underbart.
Verkligen en av de vackraste platserna jag vart på. 
 
Ungarna visade deras lila tegelruta vid parken. Dock är inte Christian med, tror inte han var född då!
Football i parken!
 
Har lite mer bilder på min system kamera som jag ska ladda upp. Även alla bilder från Orlando resan! =)
 
 
 
 
Till top