Isabelle

ny vecka, nya tag!

my au pair year Permalink0
Godkväll! Eller Godnatt för er i Sverige. Gillar det här med att när ni går upp om cirka 3 timmar (ni som jobbar) så ligger jag i sängen och har en helnatts sömn som väntar! sooft! 
 
Idag har det vart en rätt bra dag! Gick upp vid 7 för att åka iväg med Christy för att fixa mitt security card, Fick vänta där en timme innan vi fick träffa nån. och då funkade det inte för mitt namn är tydligen för långt, Ann Isabelle Nathali Andersson fick plats, alltså var det bara E:t i NathaliE som inte fick plats.. SÅ typiskt! ist för att vänta typ 2 veckor får vi nu vänta 4-6 veckor för papprerna måste skickas vidare osv.. alltså tar de typ en månad innan jag får mitt bankkort och innan jag kan göra min uppkörning för ett SC körkort.. Vet inte ens varför jag heter Nathalie ?! Mamma och pappa, en förklarning tack! 
 
Efter det åkte vi till Oldfield, Där mitt gym är , för att fixa ett klistermärke till min bil så jag kan åka och gymma. Allt drog på tiden så mycket så jag fick åka därifrån direkt till skolan och hämta Jessica. Grabbarna var hos en kompis. Så har haft en liten tjejdag med Jessica. Vi åkte till affären på jakt efter ett sele till Savanna. (eftersom hon förstörde det sist vi var ute och sprang....) Träffade nog den sötaste killen på djuraffären. Jessica hade gjort illa sig på benet och blödde lite, så han fixade fram barbi plåster åt henne och var allmänt trevlig. Jessica berättade även att hon ville klappa ett marsvin, och såklart gjorde han så hon fick de. Älskar när personalen är så bra. Jessicas smile gick det inte att missa efter det. hon var så nöjd! 
Dock slocknande hon i soffan när vi kom hem, och jag försökte allt för att få upp henne. Men hon SKULLE SOVA. Hon var värre än min mamma! haha, så jag tog tag i lite tvätt osv istället. och busade med Savanna. Grabbarna kom hem vid 5 tiden och även de var så nöjda, de hade nämligen fiskat och både hade fått napp! och nu på kvällskvisten tappade Christian en Tand, Så en helt klart lyckad dag från allas sida! 
 
Jag och  Christy har även börjat med en tre dagars diet! Det är för att bli av "med det där lilla extra", och efter tre dagar börjar man äta normalt igen och så börjar de om. Rätt underlig metod, men den har funkat för Christy, så ska ge det en chans. känner att jag behöver bli av med lite öveflödiga dubbelhackor osv! haha. Ni hittar den HÄR om ni är intresserade för att prova på den! :) Men snacka om att jag är hungrig... haha! 
 
Men nu ska jag med försöka sova guys! imorgon är de skype med mormor och morfar, och sedan ska jag ha 4 barn hemma imorgon. Kompisen som grabbarna var hos idag ska hänga med oss hem imorgon. Men tror nog dom har planer för hela dagen, så jag lär nog mest vara med tjejen igen! 
 


 
bild 1: överlycklig tjej som shoppar på sin favorit affär. Bild 2: en nyköpt outfti!
bild 3: såå nöjd tjej idag på djuraffären med den söta killen! bild 4 & 5: vårt "sköna" väder vi haft idag. dock gillar jag regniga dagar, (=slappar dagar) bild 6-7: Savanna var inte lika nöjd med vädret.. uttråkad hund!
Till top