Isabelle

Naturens under!

foto, my au pair year Permalink0
Åter igen har bloggen blivit lidandes några dagar. men har verkligen inte haft nån lust. Har dessutom kommit in i vardagen här, och den är hela motsatsen till hur vardagen var i Sverige. Jag glömmer liksom bort att det kan vara intressant för er. Men oroa er inte, när jag kan/vill så bloggar jag. 
 
Helgen var som sagt livad. var på köpcentret i Fredags med Christy och 6 till ungar. Var faktist rätt kul, men tror ni jag var trött när vi kom hem eller? kunde inte stupa i säng fortare.. haha! ungarna (dom sov kvar) var vakna till typ 3 på natten. Fattar inte hur dom orkade?! haha, börjar bli gammal.. På lördagen sen var det kalas vid 12. så jag drog mig till ungefär halv 11 innan jag gick in till huset, och blev överfallen av 7 tjejer med kramar. Snacka om att såna stunder verkligen förgyller en hel dag! Kalaset var oxå jätte lyckat. Vi hyrde en waterslide som vi hade i trädgården och ungarna hoppade även i havet från bryggan. Fick även träffa lite fler från min värdpappas familj. Vid 3 sedan var kalaset slut och jag var ledig resten av dagen, så jag drog och shoppade lite. Självklart är typ alla au pairer bortresta den här veckan förutom en, som skulle jobba. haha. Men det var skönt att ha en lugn hemma kväll. 

På söndagen tog jag mitt pick och pack och åkte till Charlotte i Tybee Island. En au pair. Vi gick på stranden, åt lunch, drack milkshake, kolla på sköldpaddor och delfiner och hade det mysigt. verkligen perfekt avslut på en livad helg. 
 
Idag har jag haft en egen dag med Jessica. John Clark och Christian var hos en kompis. Så jag och Jessica åt lunch på McD, gick i affärer och hade det kul tsm. Jag piercade även mitt öra. har alltid velat ha fler örhängen, så det blev en spontan. Jessica var så imponerad av mig, hon har inte fått tagit hål i öronen längre, så hon tjatade nästan sönder om det sen.. haha, kanske inte var så smart att göra de när hon såg. men hon vill se så. 
 
Sen nu ikv har det vart en sjuk regn/åsk storm här. Jag satt som klistrad vid fönstret för de var så häftigt. Tur att jag övervunnit min åskrädsla! haha. Det spööööregnade verkligen, blixtrade hela tiden, och det var ett ständigt mysmuller i himlen. Efter det kom solen fram bakom molnen och alltihoppa var gulaktigt. var precis som i en film. Ni ser några bilder här nere, men såklart är de svårt att få det vackra från naturen att fastna. Ni får bilder på Jessicas födelsedag senare. Det är så jäkla jobbigt att lägga upp bilder , för de tar typ 100 år .. Här är klockan 22 nu så jag vill bara slå på en film och sova.. så Godnatt! :)
 
 
 
 
 
Dessa bilder är alltså tagna nu ikv runt 8 -9 tiden. Önskar så jag hade en bättre kamera, för det var magiskt! 
 
Till top