Isabelle

En vecka, fy Issa!

my au pair year Permalink0
En veckas utan bloggande. Det är sånt här man kan bli galen av när man följer bloggare.. haha! ber mina fan så hemskt mycket om ursäkt ;) haha!
 
veckan då .. Förra fredagen hängde jag med Marianna, vi kollade på Monsters Inc och åt en as god pizza. satt sedan och kollade på stjärnorna medans vi planerade lördagen.. haha! Så på lördagen Sprang jag 5k med Familjen . alltså 3 mile (=5 km) och jag är riktigt nöjd med mitt resultat, 32:48 min! hamna på en plats på 44 av ungefär 200 personer. vet att jag kunde göra det bättre. men jag sprang ihop med Christy hela vägen så vi båda tog de lite lugnare. 
 
Efter det åkte vi hem och hade födelsedags kalas för John Clark. tror vi hade 6-7 grabbar här . och jag som trodde de skulle vara lättare med grabbar än tjejer hade fel .. grabbarna är mer högljuda och alla ska göra allt som går samtidigt. haha. När sedan alla åkt hem la jag mig i sängen i typ en timme. välbehövligt! packade sedan ihop lite grejer och tog bilen till Marianna. hon bor i typ ett plantage, så man får först stanna vid en portvakt och sedan få beskrvining , tror ni jag åkte total vilse eller ? haha. tog typ 1 timme att hitta till henne. Där satt vi och tog de chill tills hennes värdföräldrar kom hem, hon arbetade alltså. resten kan jag inte riktgit skriva här vad vi gjorde. haha, men det var en kul natt!
 
på söndagen sedan åkte vi till Tybbee Island för att åka på en delfin tur med resten av au pair gänget. grymt kul var det , jag och mimi var som tokiga och stod längst fram och fick "åååååh" attack varje gång vi såg en delfin! sjukt var de!  har lite filmer som jag ska försöka ladda upp sen. 
 
Efter det åkte vi in till Savanna för att äta middag och gå på gatorna där och äta frozen yoghurt. så underbart! Söndag har blvit min favoritdag tack vare tjejerna! så mysigt att bara hänga :) Dock var alla så trötta så var inte en allt för social dag. men den var välbehövlig. 
 
Sedan har veckan vart som vanligt. jobb. dock har barnen kyrktimmarna på kvällarna så har blivit gym varje dag. och de bästa med att gymma på kvällarna är  att jag har gymmet för mig själv. helt awesome! 
 
 
 
självklart går de inte att få upp bilderna igen. den här gången är de mobilen som krånglar. men ska försöka fixa allt ikv. jag måste bli bättre. skärpning issa pissa 
 
Till top