Isabelle

Torsdag!

my au pair year Permalink0
Veckorna går så sjukt fort nu för tiden. och förhållandet med famijen blir bara bättre och bättre. Nu har även jag och storgrabben kommit mer överens. Ni där ute som funderat på aupair , här kommer ett litet tips. Ta aldrig något personligt från barnen! Dom kommer vara dumma och säga saker. men de är barn. Mina 3 har haft au pairer nästan hela deras liv. så jag tror även det är svårt att få in en ny tjej i livet. Visserligen har dom vunnit mitt hjärta. och jag tror jag är accepterad av dom med. Men som sagt, man ska inte bli ledsen om dom säger "du är dum" "jag hatar dig" osv, bara säg "synd, för jag älskar dig" eller bara skratta bort de. barn kommer alltid va barn . jag var en riktigt drama queen i mina unga dagar. jag skrek så fort min bror närmade sig och krävde hela tiden all uppmärksamhet.. haha, men jag var ju ett barn. man är liksom så . dessa tre är så fina och respektfulla. Kunde verkligen inte fått en bättre familj! vart vi bor spelar absolut ingen roll, så länge jag är lycklig med dom jag ska spendera detta år med. har verkligen fått en till familj som kommer va med livet ut!
 

Stackars JC har fått ett stort utslag under foten. typ som en stooor blåsa, precis på fotdynan. Han har blivit biten av myror. så han har vart hemma hela veckan. han har egentlgien Football läger. men de är lite svårt att springajust nu.
 
de andra två är på läger vid Oldfield (poolen) så dom hämtar jag vid 2 tiden. sedan är det även gymnastik dags för tjejen, så förhoppningsvis yoga för mig! we´ll see :)
 
Slänger in lite bilder från de senaste dagarna! 
 
Min prinsessa!
 
 
Solnedgångspromenad med hunden. Hon hade absolut inte tid att ta fin bild vid solnedgången när hon hittat en sån fin pinne. Och tro mig, parkudden är ingenting om man jämför mygg. herrrejävlar hade ett helt gänge efter mig! nästa gång blir de myggsprey för hela slanten.. 
 
När man går så här då vet man att man är i Amerika. haha, iskaffe med vanilj och smörgås från starbucks! <3
 
Ungarna ville fiska. jag är bara i vägen, så min plats är hängmattan. inte mycket att klaga på. 
 
Vattenkrig med lillgrabben. gjorde nog hela hans dag när han fick gå vild med vattenslangen. haha
 
avslutade dagen med monopol, gos med hunden och läsa bok med flickan! 
 
 
/ Världens bästa jobb
 
Till top