Isabelle

God bless America!

my au pair year Permalink0
Jag har verkligen insett att killar (&tjejer) här i Amerika inte ens går att jämnföra med i övriga världen. dom är så fina! och oftast (iaf alla jag träffat) otroligt trevliga och respektfulla! 
 
Det får mig att bli "avundsjuk" på det typiska amerikanska livet, sweet 16, high school, football, proom, collage osv. sånt vi inte riktigt upplever i Sverige på samma sätt. Jag är så otroligt glad över att jag gjorde den här resan. och det gör fortafarande ont i magen när jag tänker på att en dag ska jag lämna detta land (kanske). Jag älskar amerika. Helt ärligt. jag kan lätt se en framtid här med man och barn. är så rädd att jag hamnar i samma spår när jag kommer tillbaka till Sverige. Om jag kommer hem hoppas jag på att komma in på universitetet i Uppsala eller något liknande. om inte så hamnar jag troligtvis i storå tills jag fått ett jobb och sen en lägenhet. men i Lindesberg ? usch va den tanken skrämmer mig. Jag älskar Lindesberg , men jag är verkligen färdig där! iaf i skrivandes stund! om jag träffar nån här , så längtar så tills jag kan visa honom min stan, mina vänner,min familj och hur jag levde innan jag hamna här. 
 
har redan träffat många vänner som är väldigt nyfikna på sverige . så ska bli kul att få besök sen när jag väl är hemma :)
 
men nu känns det som jag babblar på åt helt fel håll. vill bara säga att jag är lycklig. även om jag har jobbiga dagar med barnen. såklart man har det liksom. för det får man inte tänka bort allt annat. Om nån kom till mig nu och ba du "åker hem till sverige imorgon" då skulle jag seriöst bryta ihop. på riktigt! även om jag saknar familjen och vännerna så skulle jag inte fixa att komma hem.  inte än . 
 
 
/ America, I love you! 
 
 
Till top