Isabelle

4th July week!

Resor, foto, my au pair year Permalink0
Haft en väldigt upptagen vecka som ni kanske har förstått. Trodde jag varnat om det i bloggen, men antar jag missade det . Hur som helst. vi har haft 4e July här. eller ja, det är ju överallt, men här är det nationaldagen! och snacka om att Sveriges firande av sin nationaldag är i skuggan. helt galet vad dom firar det! 
 
Började dock veckan innan 4e Juli när vi var här hemma. Christys syster kom hit med barnen på torsdag kvällen så vi hängde med dom på fredagen. på kvällen sedan åkte jag till tjejerna i Hilton Head för att kolla på The heat. så sjukt bra film! skrattade så mycket så jag nästan fick ont i magen. 
På lördagen sedan packade vi ihop allt och började åka mot Fripp Island. är bara en timmes resa, men de blev några stop på vägen. gjorde inte så mycket mer den dagen .
På söndagen fyllde jag som sagt år . Det firades på stranden med öl och nån drink. Familjen överaskade mig även med tårta och presenter på kvällen. fick två presentkort, ett hos en frisör på $50 och ett på ett spa för $125 och även en fin strandkläning. fick typ en chock av de fina presenterna! 

Sedan gick veckan mest åt att sola, bada i havet, bada i poolen, äta god mat och busa med barnen. Dock regnade det hela tisdagen. så tror alla var så uttråkade .. haha! 
 
På självaste 4th July var vi vakna hyffsat tidigt för att se på karnivalen som började vid 9. och jag älskade den! jag är som sagt svag för tecknat, och självklart var det temat. Så Svampbob, snobben, scobydoo och massa mer var i den. Det är alltså familjer som klär ut sig och sina golfbilar. och vissa var så bra! mina två favoriter var några smurfar som gick som vanligt, inge märkvärdigt, men de roliga var att Gargamel (elaka mannen i Smurfarna ) gick efter dom och försökte fånga dom. haha, såg så kul ut! min andra favorit var en familj som gick helt in i Madagaskar 3, och pappa spelade Kung Julian. han var sååå rolig, han gick runt och beodrade folk saker och var verkligen som apan i filmen. Efter karnivalen när Jessica och Lia (hennes Kusin) hade en lemonad stånd så kom han fram och körde lite med dom. så rolig! älskar när vuxna kan jiddra lite! 
 
Jag, Christy, Jessica och Lia gick även och kollade lite vid ett ställe där dom har massa spel, lekar osv. ungefär som en liten del av Lindemarknaden. och sedan åkte vi ut till Pritshers (?) en sandbar som vi åkt till då och då. lite mer privat. så vi hängde där hela dagen med några släktingar. Vid 5 tiden sedan åkte vi hemåt och jag drog hem en snabbis för att duscha, åkte sedan tillbaka till resten och fick en margarita. Efter det åt vi lite middag och drack lite mer. Jag som hade då vart med familjen i 6 dagar kände att jag behövde komma ut. Lite små lullig som jag var tog jag mod och åkte ensam till strandbaren. Där var det sjukt mycket folk. Så jag beställde en drink och stod och funderade på hur sjutton jag skulle ta mod att börja snacka med nån .. haha, ja jag vet, JAG var blyg! Men jag hann inte fundera allt för mycket innan Geoff (Jeff , skum stavning jag vet.. ) kom fram och började prata med mig. Han bjöd även in mig till sina vänner. så hängde med dom hela kvällen. hade sjukt kul. 
 
på fredagen sedan var de sista hela dagen på stranden. så vi byggde strandslott, badade i havet och försökte spela badminton, men det blåste för mycket. Drog även till poolen och hängde ett tag. På kvällen sedan åkte vi till ett ställe för att äta middag. fick först vänta en timme på ett bord, så då spelade jag billjard med barnen. sedan fick vi typ vänta en timme på maten.. haha. efter det åkte vi hem och jag åkte återigen till strandbaren för att hänga med Geoff och andra. återigen var kvällen riktig kul. Gick även på stranden , och det är helt magiskt med havets vågor och stjärnklart. verkligen bland de vackraste jag sett. 
 
På lördagen sedan åkte vi hem. och det har aldrig vart så skönt att se min säng här hemma. haha! 
på kvällen då åkte jag till Anni i Savanna och hade en sjukt rolig tjejkväll, men de kan jag berätta om sen. 
 
 
 
Till top