Isabelle

"God"morgon!

My life Permalink0
Ja, visserligen har jag fått vända på dygnet nu, för redan 06.40 (!!) var jag uppe! Mamma fick för sig igår att jag skulle ha Emma och promenera med henne till mormor. och visserligen, det är inga problem. Men så fort mamma sa sov gott och stängde dörren till mitt rum efter att släppt in emma började hon gnälla. först var hon lugn. så somnade till lite snabbt, vakna bara 5-10 min senare av att hon försökte hoppa ner från sängen på ett smidigt sätt (haha så långt ifrån smidigt som det går) och när hon insåg att jag var vaken börja hon typ gråta. Hon verkade helt förstörd hjärtat. jag tror hon trodde mamma var på nedervåningen, för nu ligger hon bara vid dörren. snacka om att vara mammig. Inte ens när roger kom hem på frukost vart hon glad. Hon har även börjat halta med bakbenen. Mamma tror att det är träningsvärk. men jag tror hon blivit överviktig. så nu ska jag vara stenhård med att inte ge henne godis. visserligen ger aldrig jag henne, men det är  Roger som ger henne det. så får se till att vakta på honom! haha!
 
På tal om mamma föresten så vet jag inte vad som hände med henne igår! hon hade typ 1000 frågor om pilgrimsmusslor. " Lever dom? hur ser dom ut? tänker dom? " vet inte alls vad det var med henne , skrattade så  jag grät. "vet du hur en människa smakar? - som lätt tonfisk" klämde hon ut oxå, asså? haha. vet inte vart hon får det ifrån.
 
Nu ska jag snart gå ner till mormor tänkte jag . sedan får vi se om jag får tid till vårdcentralen. har typ en klump i halsen som gör så ont. eller jag känner ingen klump, men varje gång jag sväljer så känns det som jag har 1000 knivar i strupen. Sökte på nätet igår kväll och självklart kom det fram "cancer" . är säkerligen bara någon slags inflamation, men visst blir man nojjig? så fort man ser det ordet tror man att man är dödsdömd. Har telefontid med vårdcentralen vid 13, så då ska jag kräva att bli undersökt. har iaf tagit två alvedon, så känns lite bättre.
 
Ikväll ska jag bygga ihop min säng oxå! inte haft den på cirkus 2 år så ska bli så underbart att få hem den igen! :D blir dock ett jädra projekt att bygga ihop den! :)
 
sist jag och marre byggde ihop den, tog väl sådär 4 -5 timmar... haha!
 
 
Till top