Isabelle

Torsdag!

my au pair year Permalink0
Nu är jag hemma efter en livad dag! Hämtade barnen som vanligt och åkte hem, gjorde läxor och åt mellis och lite annat smått och gott. Vid halv 5 tiden så åkte hela familjen för att möta upp Chris för att välja ut en julgran. Är så förvånad hur det är här. Så otroligt annorlunda. Här åker man till en farm, väljer sitt träd, och hugger ner det. Och de är så otroligt stora! Vårt träd är typ 4 gånger så stort som dom vi brukar ha i Sverige. Verkligen så Amerikanskt, And I love it! bigger is better! 
 
(tryck på bilderna för att göra dom större)
 
Efter det åkte jag och barnen för att kolla på paraden som var i stan. Vi stannade för lite middag innan vi promenerade ner på stan där vi mötte lite kompisar som vi sedan kollade på paraden med.  Vilket var helt okej. Trummorna tog mig med storm dock. Tror jag är som mamma, en riktigt trum älskare. Älskar verkligen trummornas ljud är så mäktigt. Dessa lät precis som introt i Pocahontas, Som är min favorit Disney film! 
Efter det åkte vi till ett annat ställe för att kolla på massa belysning, äta kakor och dricka choklad. Vi var där i cirka 50 min innan vi tröttnade och åkte hem. Och nu ska jag försöka sova snart! Somnade alldeles för sent igår, Så ska försöka somna tidigare ikv =)
 
 
Bilder från paraden och vi träffade även Jultomten! (Klicka på bilderna för att göra dom större!)
 
Avslutade dagen med att öppna choklad kalendern! =)
 
Till top