Isabelle

Helgen!

my au pair year Permalink0

Först av allt vill jag säga grattis till min fina styvmor Karina som fyller år idag! Om en vecka är dom här! Åh vad jag längtar. Har nog inte riktigt landat i tanken på att dom ska komma. Jag är verkligen så lyckligt lottad av att få hit alla mina föräldrar och till och med vänner! Snacka om att jag har de bästa människorna i mitt liv, och den bästa värd familjen som låter alla komma, dom är verkligen bäst!

I fredags hade jag först en rolig efter middag med familjen. Åkte sedan och mötte upp tjejerna för att äta middag. jag beställde världens godaste jordgubbs shake! Magiskt god. Efter det åkte vi och kolla på Hobbit. Och jag har faktist saknat att glida runt i min lilla BMW med Viivi bredvid mig. Vi har alltid så kul tillsammans.

 

 
 

Hur som helst. Filmen var riktigt bra. Ska skriva lite om den i ett eget inlägg sen. Jag var hemma vid 1 tiden på natten sen så jag var så trött så jag ville gråta. Trodde först att jag skulle vara D.Ö.D dagen efter, men var faktiskt rätt pigg när klockan ringde. Gick in till huset för att fixa kaffe och sedan tog jag Jessica och Gracie, som hade sovit över, till Jessicas Cheer träning. Medans hon tränade passade jag på att åka till affären för att köpa apelsiner och nejlikor. Efter träningen åkte vi direkt till barnens skola för att ha basket träning och möta upp grabbarna. Efter det åt vi lunch och sedan åkte hem för att baka pepparkakor, lyssna på julmusik, ha mjölkrig och göra apelsin med nejlikor i. En riktigt mysig juldag. Hela dagen avslutades med bio (Frozen, Världens bästa film! skriver mer om den sen!) och middag innan vi körde hem Gracie och sedan åkte hem för att mysa ner i sängen och kolla på Smurfarna 2.

 
 

En riktigt toppen dag med mina värdbarn! =)

På Söndagen sedan vaknade barnen vid 8 tiden så jag fixade frukost åt dom och sedan väntade jag in föräldrarna. När de kom hem tog jag en snabb dusch, pratade med pappa och mamma i skype och åkte sedan till Savannah för att möta upp min vän för en sista ansträngd julshopping. Och jag tror jag är klar! =) bara en till om jag inte räknat fel i huvudet..
Tycker jag fått till allt riktigt bra =)
Vi åt middag och shoppade så jag vet inte vad. Var helt slut när jag kom hem igår. Somnade nästan direkt.

 
 


Nu ska jag hoppa in i duschen och sova. Christian har en show i skolan imorgon och han ville att jag skulle komma och kolla på den. Så självklart ställer man upp! =) Kommer nog vara väldigt trött, Men det är en annan femma. Vad gör man inte för barnen =)

 Måste även berätta att idag när Jessica hade träning så gick jag ut för att ha koll på grabbarna när de spelade fotboll med en annan mamma. Pratade med henne om allt mellan himmelen och jord och sedan berättade jag att jag var från Sverige och bott här i 8 månader. Hon blev typ chockad och sa att hon trodde jag var Amerikan och var impad på hur bra Engelska jag pratade!
Snacka om att det kändes bra att höra!! =) 

Godnatt! =)
 
 
 
Till top